Kalanaiset/miehet huom. Kummassa päässä kalassa on vähemmän ruotoja?

Täs kävin kalatiskil vähän assjjasta neuvottelemas, jotta onko pääasiassa pääpuoles enemmän ruotoi vai pääasiassa peräpäässä enemmän ruotoi kalas? Tollee kun paloina osteloo jotakin savu- tms. lohta nii haluis sen vähemmän ruotosen osan ostoo...

Avainsanat: kala ruodot pää pyrstö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.10.2008 - 22:35

itse syön aina peräpään koska vihaan ruotoja ja jostain on tarttunut olettamus että siellä niitä olisi vähemmän

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.10.2008 - 19:39

peräpäässähän ruodot ovat pienempiä ja hankalampi irrotella, kun taas yläpäässä ruodot on isompia. lohesta on ainakin helppo ottaa ruodot poies ja ku mie lohta ostan niin molempi parempi, en valitse ruotoisuuden mukaan vaan valitsen sen palan mikä on sillä hetkellä sopivan kokoinen tai vaikuttaa muuten vain hyvältä kalapalalta. (mutta eikös ihan pyrstö ole ilman ruotoja, hmm? )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 20:13

Mahapuolella vähemmän,mutta kun ostat kalaa niin kalamestari tekee sen ruodottomaksi ,jos et itse hallitse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 20:23

Molemmissa päissä on vähemmän kuin keskellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 21:10

Kun minut on alusta pitäen kaloilla kasvatettu, niin nuo ruotojutut tuppaa aina vähän naurattamaan, mutta kyllä meidänkin ruokakunnasta löytyy sellaisia joille ne ovat jonkinasteinen ongelma.

Kalan päässähän ei ruotoja ole (ei tosin juuri syötävääkään, tää oli se näsäviisas osuus vastauksesta)

Ruotojen suhteen helpoin pala on se joka alkaa suunnilleen peräaukon kohdalta sinne pyrstöön, senkun nyppäät evät pois ja jäjellä ei oo muuta kuin se iso selkäruoto ja paljon herkullista lihaa. Sillä palasella olen saannut epäluuloisimmatkin oppimaan kalansyöntiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2008 - 13:33

Kalan selkärankasta lähtevät suurimat ruodot.