Käytätkö omega 3 rasvahappoja säännölliseti?

Oletko huomannut mitään muutosta itsessäsi.Onko ilmaantunut outoa päänsärkyä mitä ei aikaisemmin ole ollut?

Avainsanat: omega 3

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2011 - 08:15

Minä käytän Omega 3 kapseleita päivittäin, iho ja kynnet sekä hiukset voi paremmin, en sitä todistaa voi mutta ainakin tuntuu siltä, ja talvella kun iho kuivaa niin Omega 3 auttaa siihen, mieheni yhtyy mielipiteeseen että ihoa Omegat auttavat, syömme kyllä kalaakin useasti viikossa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2011 - 11:19

Ei ole tullut ikinä käytettyä mitään lisäravinteita/vitamiineja mutta mielessä on aina talviaikaan autasko ne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 11:22

kaloja syön ja se piisaa

... ei särki särje päätä, ei pakota pohjetta ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 11:23

Kalalinjalla minäkin ja nyt vielä enemmän...harjoittelen laihduttamista.

Lisätty: 17.03.2011 - 16:01

Ps, Tänäänkin olen syönyt aamulla tonnikalaa+raejuustoa ja nyt äsken savulohta+raejuustoa, nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 11:27

Syön ihan normaalia ruokaa eli monipuolista. Lisäaineita en käytä, niistä ei ikinä tiedä mitä loppujen lopuksi sisältävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 11:51

En kuulu omega 3 pillerinpyörittäjien kerhoon. Kala-ateriat riittävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 13:44

Joka viikko syömme kalaa, eikä syödä mitää ylimääräisiä, mitä nyt kiloja ruuasta.Ruoka turhan hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 14:21

Poika ottaa omega mollukan joka ilta.Kun ei oikein tykkää kalan mausta, niin varmistetaan hyvien rasvojen saanti näin.Kasvavalle nuorelle miehelle tärkeää! Ironista kyllä,että pojan ykkösharrastus on kalastus.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 14:25

Kyllä minä tänäänkin erilaisia pilleripurkkeja rasvoista ravistelin.
Luin äsken juuri jostain apteekin lehdestä, että joki mamma oli
kokeillut noita kalaöljykapseleita ja laitooi 5 pahvimukiin yhden tabletin, niin
mukin pohjat sulivat, mutta kun laittoia E-epaa, niin muki kesti sen.
En tiedä onkos mainoskikka. öljyt pullossa ovat paljon kalliimpia kuin
mollukat kapseleissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 14:43

silloin tällöin kun muistan ottaa ne kaapin kätköistä. vaikka kalaa syönkin hyvinkin runsaasti, niin varmaan ei ole pahitteeksi nuo omegatkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 14:43

Käytän siitä huolimatta, että meidän perheessämme syödään runsain mitoin kalaa. Käytän vain sellaisia omega 3 kapseleita joissa on myös D-vitamiinia. Pyrin tällä tavoin pitämään rasva-arvoni huippukunnossa ja takaamaan sen, että saan riitävän paljon D-vitamiinia myös talvella. Minulle niiden käyttö ei ole koskaan aiheuttanut päänsärkyä,tai muita outoja oireita. En ole myöskään kuulut kenenkään muun omega rasvahappoja syövän kärsineen oudoista oireista. Siksi kehoitankin sinua menemään lääkäriin puhumaan vaivoistasi jos sinulle on sellaisia ilmaantunut. Oireet voivat olla syntyneet todennäköisesti aivan muista syystä kuin omega kapselien syömisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 14:55

En käytä koska syömme kalaa säännöllisesti noin kolme kertaa viikossa.. yleensä on lohta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 15:37

Kyllä päivittäin ja tämän lisänä alfalipoiinihappoa.

Lähteet:
Antti Heikkilän sivuilta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 18:29

Söin useita vuosia Omega-3:a ja pysyin tosi terveenä, ei pieniä flunssia tms. Mutta nyt syksyllä ilmaantui sormien kipua ja käsivarsien "juilintaa". Laboratoriokokeissa todettiin kihti. Lääkäri suositteli jättämään kalaöljyn pois, toinen sanoi ettei vaikuta.... Nyt olen syönyt lääkkeitä ja jättänyt Omega-3 pois ja oireet ovat vähentyneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 21:40

Aikanaan tilasin omega 3 kapseleita..ja innolla aloin niitä syömään,vaikka syön kalaa paljon..
Sanon suoraan,että elämäni muuttui ihan helvetiksi,kun sain jalkoihin ihan kamalat säryt..olo tuli sietämättömäksi..
Tilasin silloin lääkärin ja todettin kihti minua vaivaa..kun kävin kokeissa..
Nyt kun syön kalaa..otan särkylääkkeen ennen syömistä,ei tarvi kärsiä niin kovista kivuista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.03.2011 - 22:34

Kalastajan muijan ei tarvitse korvikkeita ostaa.