miten määritellään liian järjästelmällinen tai liian kontrolloiva?

kaverini väitti minun olevan kun sanoin hänelle että vois samalla mallilla/kaavalla valmistaa kaikki ettei jokaisen tarvitsisi tehdä omaa ...

Lisätty: 03.10.2008 - 22:01

niin perfektionisti kuulu kai just tähän samaan kastiin ei tullut vain mieleen mainita

Avainsanat: järjästelmällinen kontolloiva kontrollifriikki sairaalloista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.10.2008 - 22:07

tuo sinun esimerkkisi ei kyllä viittaa mihinkään liialliseen järjetelmäälisyyteen tai kontrollitaipumukseen, paremminkin tehokkuuden tavoitteluun tai laiskuuteen ...

liian järjästelmällinen tai liian kontrolloiva - ovat taas sellaisia suhteellisia käsitteitä, joista ilman tietoa tilanteesta ja ympäristötekijöistä on mahdotonta sanoa oikeastaan paljon mitään, ihan heittona voisi sanoa "jos säätämämiseen menee aikaa ja paukkuja enemmän kuin tekemisee" on syytä tarkastella asiaa lähemmin

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.10.2008 - 21:58

Täydellisyyden tavoittelija = perfektionisti.En tiedä onko tämä tähän liittyvää.Mielestäni maksimoit ajan ja mininimoit suunnittelukustannukset. Jos kaiken pitää kaverisi mielestä olla uniikkia niehkä tuo jäsjestelmällisyys ei käy, mutta kustannukset nousee ja suunnitteluaika pitenee.

Lisätty: 03.10.2008 - 22:56

kaikkea ei voi minimoida.Eikä ole tarpeen maksimoidakaan.Mutta kaikki vie aikansa. minimoi/maksimoi.siinäpä kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2008 - 14:26

Naapurini on sellainen.Hänen lattialtaan voisi syödä,kaikki tavarat pitää olla juuri siiä järjestyksessä kuin hän ne on setellut,lisäksi hän kontroloi jopa aikuisten lapsiensa syömisiä.Jos he vähänkin lihovat,syntyy h....llinen riita.Sietämätön ihminen.