Mitä mieltä olette tästä ydivoimalaitoksesta?

Aurinkoydinvoimala; www.viheraho.info/index.php?...pic=7240.0

Saharasta Eurooppa saisi energiansa jos siellä olot olisi vakaammat, auringosta, tutkittu juttu.

Lisätty: 12.03.2011 - 13:29

Saharan voimalaitokset; www.tekniikkatalous.fi/energ...e52333.ece

Lisätty: 12.03.2011 - 13:29

Saharan voimalaitokset; www.tekniikkatalous.fi/energ...e52333.ece

Avainsanat: aurinkovoimaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2011 - 09:44

jo vuonna 1839 ranskalainen fyysikko Antoine Henri Becquerel havaitsi valosähköisen ilmiön.

auringon säteilyn sisältämä energiamäärä on huomattavan suuri, esimerkiksi auringon säteilyn teho maan pinnalla on 170 000 TW (eli 170 000 000 000 000 000 W), mutta siitä ei käytännössä voida hyödyntää kuin pieni osa. aurinkoenergiasovellutukset jaetaan yleensä lämpöä ja sähköä tuottaviksi.

Saharassahan sitä aurinkoa tosiaan riittäisi!

Lähteet:
aurinkoenergia

Kysyjän kommentti

Peileillä kiehuttavat vettä ja höyryturbiinella tekevät sähköä yötä päivää, kun miilusta lopuu teho niin ihmisiäkään ei enää ole.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2011 - 14:26

Mikäpäs siinä. Hyvä ajatus, mutta ei taida toteutua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 14:36

No jos onnistuu _Ok..
Mutta en itse mikään ydinlaitoksien suosija kyllä ole...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 16:10

Enpä osaa sanoa oikeastaan mitään, sillä minun aikanani ei varmaan vielä toteudu aurinkoydinvoimalat.
Ja ollaampa me mitä mieltä tahansa, herrat tekee ja kansa maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 19:28

Se olis hieno idea mutta taitaa olla vain unelma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 21:28

Nythän laitetaan aurinko keräimiä omakotitaloihin. Miksikä ei sitten tuollaiseen. Jollain tarttis valjastaa tuo lämpö.Vielä kehitteillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2011 - 22:36

En ollut kuullut aiemmin. Vaikuttaa erinomaiselta keksinnöltä, lienee myös saasteettomin vaihtoehto. Toivottavasti näitä saadaan lähitulevaisuudessa. Kammottaa nuo perinteiset ydinvoimalat. Olisin työni puolesta päässyt tutustumaan 80-luvulla ydinvoimalaan, mutta kieltäydyin kunniasta.