Mitä mieltä? Yhä useampi 15 vuotias on jo pelivelkainen.

Lisätty: 10.03.2011 - 12:50

Peliriippuvuus on sairaus johon pitää puuttua ajoissa.

Avainsanat: nuori peli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 10.03.2011 - 10:47

Suurin osa on vielä sitä mieltä että raha kasvaa puussa. Ja vanhemmat kyllä auttavat vippien maksamisessa. Eiköhän tällaisten nuorten vanhempien pitäisi hieman tarkastella omia kasvatusmetodejaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2011 - 09:22

Ikävä ilmiö nuorilla lähes lapsilla velkaantuminen,millä pystyvät tulevaisuutta rakentamaan,en voi ,kun kauhistella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 09:55

Pelivelkaisia on kaikissa ikäluokissa. Ei siinä paljon rajoitukset auta, jos pelihimo iskee. Harmittavia tapauksia kaikki tyynni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 11:17

Ei tarvitse kuin katsoa kauppojen pelikoneisiin siellä alaikäisiä ja eläkeläisiä suurimmaksi osaksi, samat naamat päivästä toiseen..
Pokerihuoneita ym nettipelejä pilviksi asti.

Itse käytän pokerihuone.com pelihuonetta pelaan ainoastaan ilmaispelejä ja kerran kotiutin rahaa yhdestä pelivoitosta 287€ ( tulin toiseksi), ainakin on rehellinen firma rahat tulivat kahdessa päivässä tililleni..( kolme kotiutusta ilmaiseksi, ja muista menee sinun maksama vero sen jälkeen..

Ja muista pikkuvoitoista olen pelannut rahapelit, ei harmita kun mitään ei ole itseltä mennyt!

Pikavippifirmat ovat yksi maailman pahimmista ( nämä pitäisi lailla poistaa), koskaan en ole mokomaan sortunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 12:00

ipanat on kautta aikojen haluneet sitä ja tätä. nykyään on vain vaikeampi vahtia ja kontrolloida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 12:07

Ikävä juttu lähipiirissäni, 19-vuotias lähisukulaiseni oli töissä alkoholia myyvässä baarissa ja
peli veti vimmatusti puoleensa ja meni omat ja taatut rahat.
Kaikeksi onneksi hän lähti hoitoon tai käy säännöllisesti lähikaupungin terapeutilla ja
on ollut 3 vuotta jo ns. kuivilla. On hyvä vakituinen työpaikka oma asunto ja vaimon alkukin.
Velkaa hänkin teki noiden pikavippien kanssa, mutta olemme kaikki onnellisia, että
asia sai oikean käänteen. Nyt on asiat OK.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 13:39

En ymmärrä miksi pitää pelata rahasta. Syntyy riippuvuus mitä ilmeisimmin ja kun asiaan liittyy raha, se on vaarallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 16:32

Aika huolestuttavaa kun velkaantuu jo tuossa iässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 19:55

Peliriippuvuus on todella vaikea sairaus..jos on vielä nuoresta ihmisestä kyse,ja velkaantuu sentakia...ei ole silloin hyvin pullat uunissa..
Vanhukset ja nuoret näyttävän nykyään sitä paljon sairastavan..Pitäisi päästä välttämättä vieroitus-hoitoon..kun on ongelmia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 11:35

Tuo on totta, ja hyvin huolestuttavaa. Vanhempien pitäisi puuttua ajoissa asiaan, jos tietävät nuorison harrastavan raha pelejä. Nettipelejen valvonta on aika vaikeaa,

Hs uutisoi näin:

Rahapelien pelaamisen vuoksi velkaantuvat ovat yhä useammin koukussa nettipeleihin. Tieto käy ilmi peliongelmaisten puhelimen Peluurin viime vuotta koskevista ja vielä julkaisemattomista tiedoista. Raportista selviää myös, että yhä useampi pelaamisen takia velkaantunut on alle 15-vuotias. Puhelimeen soittavat sekä nuoret itse että heidän vanhempansa.