Koneeni ei ole verkossa.Sekö estää lukemasta postiani ollessani ulkomailla..??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2011 - 21:04

jos oma koneesi kotonasi on suljettuna eikä ole verkossa, ei se estä sinua lukemasta sähköpostiasi reissunpäällä, mutta kuten jo aiemmin on vastattu, pitää sinulla olla mukana / mielessä / muistissa sähköpostitunnukset millä pääset sähköpostiasi lukemaan ja kirjoittamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.03.2011 - 20:08

Ei silloin kyllä sähköposteja pysty lukemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 21:21

Kyllä postit lukemaan pitäisi pystyä..
Onko osoitteesi ja salasanasi varmaan kirjoitettu oikein...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.03.2011 - 22:54

Tuohon en tiedä, mutta kokeilin sitä annettua vihjettä - mail.inet ja minä pääsin kirjautumissivulle.
Hieno homma, kiitos vinkin antajalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 23:37

palisanteri antoi jo tyhjentävän vastauksen,ei tosiaan vaikuta oman koneesi päällä/verkossa poissa oleminen.Vaikka nettikahvilassa voit lukea meilejäsi tai surfata fi-sivuilla,ei tarvitse olla fyysisesti omalla koneella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 00:31

Kysymyksesi on niin epäselvä ? Yritän silti.
Käyttämäsi kone on oltava verkossa. Kotona olevasta viis.
Reissussa voit lukea ja lähettää sähköpostia mistä vain käyttäen selainkäyttöistä sähköpostia. (Gmail ja Hotmail yms.)
käyttäen siihen siis selainta kuten Firefoxilla, Internet Explorerilla yms.
eikä Outlook Express yms. sähköpostiohjelmilla (jos olet vieraalla koneella).
- koska joutuisit laittamaan siihen koneeseen kaikki ne oman SP-tilisi asetukset.
Asian vierestä: www.uusavuton.fi/halvat-puhe...dullisesti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 09:43

Oletan, että koneesi menee automaattisesti verkkoon kotonasi. Silloin internet avautuu sinulle ilman erillistä käynnistystä. Sinulla on kotonasi erillinen internet-yhteys, jonka avulla tämä on mahdollista. Jos viet koneesi ulkomaille, tämä erillinen internetyhteys ei silloin ole automaattisesti mukanasi, vaan sinun on jotenkin se yhteys luotava. Monissa hotelleissa on alueita, joissa koneesi Weelan-kytkin etsii automaattisesti tuon yhteyden. Joissakin paikoissa sinun on erikseen ostettava tuota aikaa, joko respasta saatavalla erillisellä koodilla tai sitten luottokortilla palvelun järjestäjän kautta ostamalla. Joillakin käyttäjillä on mahdollisuus käyttää verkkoa oman känykkänsä internet-yhteyden kautta.
Ollenkaan tietämättä tilannettasi ei tarkemmin voi neuvoa. Mutta pääasia kuitenkin on, että tarvitset koneeseesi erillisen internet-yhteyden, ennenkuin voit lukea sähköpostejasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 09:45

Sähköpostit eivät ole koneella, jota käytetään, vaan sähköpostipalvelimella, joko oman operaattorin (esim. Sonera) tai jonkun sähköpostipalveluja tarjoavan (esim. gmail) palvelimella. Matkoilla voi käyttää selainpohjaista sähköpostia, kuten putte totesi, eli tällöin ei käyttämässäsi koneessa tarvitse ollaan mitään erillistä sähköpostiohjelmaa, kunhan sinulla on sähköpostitili esim. gmailissa. Yhä useammat ottavat netin kautta esim. läppärillä suojatun extranet-yhteyden oman esim. työkoneen palvelimelle ja lukevat työpostinsa niin.
Sähköpostit pääsääntöisesti säilyvät edelleen palvelimella eivätkä poistu, ellei niitä erikseen tuhoa. (Esim. oman koneen hajoaminen ei hävitä sähköposteja.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 09:59

Sähköposteja voi lukea esim. läppärillä, jossa on vaikka Dna:n mokkula, jolla saadaan aikaiseksi toimiva Internet-yhteys olitpa sitten vaikku vinkuintiassa.

Sähköpostejasi voit lukea myös gsm-puhelimellasi, jos siinä on Internet-yhteys palveluoperaattorisi kautta tilattuna. Itse käytän juuri puhelinta ulkomailla postieni lukemiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2011 - 10:21

Jos on tunnukset koneelle kyllä sähkikset pitää pystyä lukemaan.