Mitä sitä tekis iltaisin kun on tylsää, ja ulos kylmään ei tee mieli mennä?

Pitkään ongelmana ollut..
Opiskelen kaukana kaikesta, pienessä kylässä josta löytyy muutama vaivainen pikku kauppa ja vapaa-ajan toimintaa ei ole.
Arki tylsistyttää kun päivät on opinnoissa ja neljän jälkeen tulee kotiin eikä mitään ei ole tekemistä. Kaupassa käynti ja koiran lenkitys ei kuluta tarpeeksi aikaa. Usein istahdan vain tietokoneen ääreen tai rupean nukkumaan.
Villasukkiako pitäisi alkaa tehdä? Jokin mielenkiintoinen pitkäaikais projekti saisi olla, kun ei sitä joka päivä jaksa lattioitakaan mopata :D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2011 - 19:49

palapelit on mukavia -voi ajatella omiaan samalla kun etsii paloja.
löytyykö lukuhaluja? siis ihan dekkareita tms kirjoja joiden takia ei tarvii "ajatella".

onneksi kevät etenee kokoajan ja ilmat lämpenee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.03.2011 - 21:19

Pistähän johonkin askareeseen ajatukset.
Palpelit on kiva harrastus, teimme vuosia sitten niistä kivoja tauluja ja harrastuksena ei edes kovin kallis.
Valokuvaus ja tietokoneen kanssa muokkaamaan nuo HDR:ksi (kivoja tauluja niistäkin vaika lahjaksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2011 - 22:18

Kirjastoista löytyy kirjoja jokaiselle, siis joka lajia, vaikkapa johonkin harrastukseen liittyvää. Olethan varmasti kiinnostunut jostakin? Rakentelu, puutyöt, taide, keräily, historia, maantiede, kaikesta on kirjoja kirjastossa. Sen jälkeen voit vaihtaa mielipiteitä jonkun samanhenkisen kanssa vaikkapa netissä. Onko sinulla mahdollisuus "väsätä" jotain kotonasi? Rakentelua, vaikkapa sähkökitara tms. 'Tiedän, että yksinäisyys ei ole kiva kaveri, mutta olisiko sille mitään tehtävissä? Eikä sen kaverin tarvitse olla samaa ikää tai sukupuolta, vanhempikin ihminen saatta olla kiitollinen juuri sinun seurastasi. Mutt yksi on varmaa, kukaan ei tule sinulle kotiin näitä ohjeita tuomaan. Itsesi on oltava aktiivinen ja oma-aloitteinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.03.2011 - 22:20

Käsityöt vievät sopivasti ylimääräistä joutoaikaa. Lukemin ja ristikot ovat myös hyviä ajantappajia. Tai sitten katselen tallenteita jos telkkarista ei tule mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 08:18

Ei ole helppoa neuvo toista, kun ei tiedä lähemmin toiseta mitään.Nyt on iltasellakin valoisuutta klo 19 asti. Minä menisisin happihyppelylle säännölliseti. Voipi olla vaan ulkoilmassa luonnon katselua ja kuuntelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 08:45

- kirjoittaa päiväkirjaa
- kankaankudonta
- kankaanpainanta
- lasityöt
- posliininmaalaus
- huonekalujen entisöinti
- käsityöt ( kudonta, virkkaus)
- askartelu
- nettisivujen teko
- blogien kirjoitus

oletan että olet naisheniklö.
onhan harrastuksia mitä vain jos on aikaa,
nuo harrastukset tietysti vaativat välineitä ja aineita sekä osaamista,
mutta jos halua ja viitseliäisyyttä on , ohjekirjoja / käsitykirjoja lukemalla
saa tekniikat selville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2011 - 11:37

Paljon olet saanutkin ohjeita, voin poimia niistä itsellenikin jotain sopivaa.
Minä harrasta paljon kirjoittelua ja siinä se aikani menee, että tahtoo tärkeät
asiat jäädä joskus toissijalle.
Toivottavasti löydät ajanvietteen, nythän onneksi mennään kevättä kohti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2011 - 11:29

Rupeat lukemaan, eikä se sukkien kutominenkaan niin hassumpi ajatus ole. Käsitöiden parissa aika kuluu rattoisasti.