Jokos teilläpäin on ruskaa?

Onko oikein komeaa vai sellaista ruskeaa tuskaa? Olin Kainuussa viime viikon, koivut toisi keltaisina, pihlajat punaisiana ja parhailla paikoilla jo varvutkin maassa punoittivat.

Avainsanat: ruska

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.10.2008 - 21:05

Tulin juuri Rovaniemeltä ja siellä oli ruska kaunis. Esim. pihlajat olivat punaisenaan marjoista ja punertavista lehdistä. Kirkas keltainen leiskui myös puissa.

Keskeisessä Suomessa sade oli jo tummuttanut hehkeimmät värit, mutta keltaiset rantapenkat kuvastuivat kuulaaseen ja tyyneen veden pintaan. Punaista väriä ei juuri ollut, mutta ruskea ja keltainen olivat täyteläisiä hohdossaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.10.2008 - 16:04

meitin kotipihassa vaahtera oli viime la. kaunis keltainen, mutta olikos se nyt ma. vai ti. kun oli hirviä < (ei hirvi eläin) tuuli, niin kaikki vaahteran lehtikkäiset läks alas puusta. riippuu vähän että mikä puu on kyseessä, mutta koivutkin alkaa olla jo lehtensä menettäneitä. naapurin tammi vielä sitkittelee, niin ei viittis vielä haravoidakkaan (ehkä vähän laiskakin olen: ). tuolla kylillä kun on liikkunut niin vaahterat on/ on ollut ihan nättejä keltaisia/ punaisia. sitten on niitä jotain pensasaitoja mitkä on ollut kanssa kauniissa vihertävän punaisissa sävyissään. ( eli osa puista on jo 'kaljuja' ja osassa vielä joko kaunis ruska tai ruskea tuska. ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2008 - 17:35

espoossa meidän kotona vaahterat on kaljuja,pihlajat myös koivuissa vähän keltasia lehtiä,ruska on vähän hakusassa,ainiin haavat on keltasia,tarkennan,haapa puut,sillä tänään en tehnyt haavoja keittiöveitsellä enkä muullakaan.tulikohan tuohon joku savolainen sivujuonne,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2008 - 17:36

On sitä ollu ruskaa pakkasessa.Tosin tänään on tuullut että suuri osa lehdistä on lähtenyt tuulten matkaan.Vaahterat ja haavat komeita, mutta ei vielä kaikki koivut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2008 - 19:57

Täälläpäin ei ole. Olen nääs Guangzhou`ssa . Hikistä ja kuumaa!
Mutta ajellessa keskiviikkona Seinäjoki - Vantaa välillä oli upeita ruskamaisemia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2008 - 23:19

enimmäkseen sitä ruskeeta, keltaset meni jo (kehien välistä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 00:23

Kyl vaan, mutta ohikin alkaa olla menossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 09:08

Kyllä, tuuli on kuitenkin tuivertanut jo suuren osan koivujen keltaisista lehdistä pois, vaahteran ja haavankeltalehdet myös. Linnut syöneet jo pihlajatkin puhtaiksi vaikka olivat todella täynnä kauniita punaisia marjaterttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2008 - 14:44

Ei vielä Turussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2008 - 17:02

Alkaa jo olla syksy kauneimmillaan, eli kyllä on.