Mitä Martat tai Martit tarjoavat tänään ruoaksi?

Minä paistan rypsiporsasta ja täytettyjä herkkusieniä.Jälkiruokaa ei ole,kun emäntä on laiska eikä viitsi valmistaa jälkiruokaa.

Avainsanat: ruokaa rakkaudella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.03.2011 - 15:02

Mieheni valmistaa kanakeittoa jollain erityisreseptillä. Hän on hyvä kokki, joten tässä vain vesikielellä napsutellaan.

Kysyjän kommentti

Sinua hemmotellaan,kun miehesi laittaa ruokaa,meillä sellaista ei tapahdu,kun keittiö on miun valtakunta.Siivoushommat kuuluvat hänelle minun avustamana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.03.2011 - 14:47

Tänään on broileria parhaillaan uunissa ja riisin ja currykastikkeen kera...
Pojan synttärikakku tuli leivottua ja viel illalla koristelut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 15:08

Tänään on mehupaastopäivä, joten helpolla pääsee tästä päivästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 15:40

Emäntä on hyvin laiskalla tuulella mutta jotain. Syötiin puuroa ja hedelmämarja soppaa.Pitsaa .Raakaa lanttua ja porkkanoita. Kahvia ja teetä sekä porkkanasämpylöit.Nyt isäntä savustaa lohtakalaa.Kyllä leivon laskiasi pullia olivat kaupassa niin peijakkaan kalliista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 16:20

No johan mentiin bongarin kanssa samalla menulla. Isäntä söi pätkän mustaa makkaraa puolukalla ja mie keittelin mansikkasopan+puuroa. Illaksi teen pizzan ja fetasalaattia. Siinä ohessa keittelen huomiselle laskiaishernerokkaa ison kattilallisen. Laskiaispullat teen huomen aamuna.

Lisätty: 05.03.2011 - 16:44

Voi Sirkka-Liisaa...nyt me ollaan sulle kateellisia....ei vainen. Nauti, kun pääset valmiille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 16:27

Suikalepaistia riisin kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 16:33

Kiitos kisaäiti, nyt Sinä osasit parhaana päivänä kysymyksesi esittää.
Minulla on ystävä (miespuolinen), asumme eri asunnoissa täällä.
Ja hän on nyt ruoalaittopuuhissa asunnollaan. Ruoka ei ole yllätys on porsaanfilettä ja kerroin, että ota hyvää jäätelöä jälkiruoaksi, sillä hän ei ole viiden tähden mestari ruoan laitossa.
Olen nyt sydän syrjälläni minkälaista paistia ja salaattia saan, perunaa en syö.

Olen kateudesta vihreänä ollut kun kerrotte aina silloin tällöin miehenne laittamasta ruokajutusta vai ovatko ne olleet illallisia kynttilöineen ja viineineen. Minä pääsin nyt kanssa kehaisemaan tuttavaani,
mutta meidän pöydässä ei ole ruokajuomana kuin sopiiko arkisesti piimä.
Kaikille ystävllle ruokahalut hyvät ja pullukkavatsat päälle vaaterissa.
Ja miss Suomi kisat illalla päälle, niin johan meitä hellitään tänään. .

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.03.2011 - 18:18

Martin vakaa aikomus oli tarjota ahvenia, mutta lukumäärä ei riittänyt ravitsemaan kaikkien nälkäisiä vatsoja, joten Martta lämmitti toissapäiväistä jauhelihakeittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 18:20

tänään kävi niin hauskasti, ettei itse tarvitse kattiloita kalistella eikä pannuja paukutella.
syntymäpäiväjuhlissa olin piikana ja söin kuormasta ;)
oli muuten hyvät ruoat ja täytekakkua kahden sorttista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 19:57

Ei tarvinnut muuta,kun lämmittää eilistä broilerinfilettä ja riisiä..syöminen meni iltapäivään,kun taas luuhasi noissa sisustusliikeissä..Ei edes jälkiruokaa..kahvit keitin vähän myöhemmin,kun tytär tuli vävyn kanssa käymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 21:13

Lounaaksi oli porkkanabataattikeittoa ja rapsakkakuorista maalaisleipää.
Illallinen kuitattiin susheilla,ostin vaan tuoreen oloisia kala yms.suskeja paketillisen.Siinä soijasoosit yms.mukana ja ensimaun jälkeen maistuivat tuoreilta ja hyviltä soijan ja wasabin kanssa,juomana raikas Itävaltalainen Riesling.Iltamyöhällä maistuu fetasalaatti ja palanen maalaisleipää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 09:38

isäntä veti napaansa yhden hodarin ja pojan kihlajaisissa herkuteltiin voileipäkakuilla ja täytekakuilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 11:23

Ruokavieraana kyläilemässä. Olipas maukkaasti tarjolla "lusikkapossua". Valmistetaan possun ulkofilettä (oli pitkä pätkä) uunissa miedolla lämmöllä. Nimi tulee siitä, että liha on niin kypsää ja mureaa jota voi vaikka lusikalla ammentaa suuhunsa. Maiskis sinullekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2011 - 18:44

Tänään on pizzapäivä :)