Omakohtaisia kokemuksia New Yorkista?

Olen lähdössä Nykiin ekaa kertaa ja kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Olen toki lukenut jo paljon matkaoppaita ja googlettanut aiheesta.
1. Mikä oli reissusi paras kokemus?
2. Paras neuvosi ensikertalaiselle (yksin matkustava nainen)?
3. Oliko mitään ongelmia?
4. Jotain muita vinkkejä, mitä ei ole matkaoppaissa?

Avainsanat: new york

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2011 - 12:58

Teatterit jäivät lähinnä mieleen. Näytelmissä on hyvät valikoimat.
Jokiristeily saattaisi olla kiinnostava, jos sää on hyvä. Tarjontaa riittää joka saralla, mutta ehdottaisin, että pitäytyisit niiden matkaoppaiden kohteissa ja valitsisit niistä sellaiset mitkä sinua kiinnostavat.
New York on parantanut mainettaan, eikä se ole sen vaarallisempi/ongelmallisempi kuin muutkaan suurkaupungit.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2011 - 14:23

www.ess.fi/?article=209002

tässä aivan loistava kertomus kokemuksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 16:42

Big apple on aina big apple,vaikka mulla on jo vuosia kun hullaannuin pilvenpiirtäjiin ja pongailin niitä katutasosta sekä Empiren kattoterassilta,josta huikaisevat näkymät kauas Liberty patsalle sekä joka puolelle.
Musikaali-,konsertti-ja teatteritarjonta on rajaton,mutta jos jotain erittäin haluaa nähdä,kantsuu ostaa vaikka netistä lippua aikaisemmin.Silloin olin lähellä jonkun teatterin sisäänkäyntiä ja jono luikerteli ympäriinsä takaovelle,koska etuovella Cadillacit kuljettivat julkkuja sisään,tais olla joku Iso maailman stara ".Suuret tavaratalot pystyssä Fifth Avenuella ja ihania kahvila,salaatti-yms.baareja "välipalalle" joka puolella.
Mun yks tuttu oli kerran kolme vuotta siellä tyäkomennuksella,sanoi ettei hetkeksikään pitkästynyt päinvastoin,Haluaisin uudelleen sinne verestämään muistoja,mutta kaikkea ei voi saada,aina.
NY on tosiaan stadi,joka ei koskaan nuku...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 20:16

sigamagee city!
kerran käyny ja vasta vähä nähäny,
once again for sure!