Kaikki aistit ovat ihmiselle tärkeitä.Jos kuitenkin olisi pakko yhdestä luopua,niin mistä aistista luopuisit?

Avainsanat: aistit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.03.2011 - 20:25

sisätuntemusaisti se pois jotten tiedä onko nälkä!

fi.wikipedia.org/wiki/Aisti

Kysyjän kommentti

Fiksusti ajateltu :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.03.2011 - 19:19

Vaikea valinta, josko makuaistin antaisi pois, niin pysyisiköhän kilot kurissa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 20:00

Hajuaistin puuttuminen vapauttaisi epämiellyttäviltä tuoksuilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 20:26

Maku...ei ikinä,eikä näkö tai kuulokaan,kyllä hajuaistista luopuisin pitkin hampain,mutta harmittomin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 21:03

Kaikki muut aistit haluaisin pitää,mutta hajuaisista minäkin voisin luopua ekana..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.03.2011 - 21:44

Makuaistista. Olen sen kerran menettänyt, eikä tuo hirvittävästi häirinnyt eikä haitannut - paitsi ruuanlaitossa. Maustoin kalakeittoa valkopippurilla ja suolalla. Kun millään ei tullut makua, niin lisäsin ja lisäsin. Sitten kun mielestäni sain siihen hieman makua, toiset eivät voineet sitä syödä. Minulle se kyllä maistui - jopa se valkopippuri ja suola hieman. En silloin vielä tajunnut että se makuaisti oli kadonnut. Tuli kyllä takaisin - jokin tilapäinen häiriö. Kiva kun kaikki maistui samalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 09:23

Ehkä hajuaisti jos jostain olis pakko luopua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.03.2011 - 13:22

Hajuaisti saisi mennä, jos jostakin pitäisi luopua. Tuntuu kuitenkin sille että makuaisti on lähdössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 17:36

Kait se olisi hajuaisti. Kaikista tykkään tosi paljon . Onneksi pelaavat vielä joten kuten.Kiitos siitä .Tietysti jäi vaivaamaan että ei haistaisi kevään tuoksuja. Paljosta jäisi paitsi. Tuoksut silloin niitä ihanampia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2011 - 19:49

Tuntoaisti olis kanssa aika tarpeeton, ei tuntis, koska hyttyset pistää! Nytkin kutittelee koko ajan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 07:44

pakko se varmaan hajuaistista sitten olis pakko luopua. toisaalta - jos sen menettäis, varmaan huomaisi mitä kaikkea kotonakin jäisi kaipaamaan. en puhu hikisukista pyykkikorissa - esimerkiksi murunen siinä vieressä - tyynyä on hyvä nuuskia jos toinen on poissa yön.
maku on toinen mitä ilman varmaan pärjäisi. en usko että just mun kohdalle tulisi se hullu myrkyttäjä enkä osaisi olla varuillani.

onneksi ihminen pärjäää ja sopeutuu "mihin vain".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 18:05

Näköaistini on jo 50 % pois, joten siihen en antaisi koskea enään. Hurjattahan sen keksi, jos tunto on aisti
niin sitten nämä kipuni hiton kiireesti manalaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 22:08

En pysty nimeämään, toivon vain ettei tarvitse luopua mistään.