tämäkinkö äidin syytä?

tuoreen jenkkitutkimuksen mukaan äiti altistaa dementialle.
Alzheimerin tautia poteva vanhempi kasvattaa omaa alttiutta sairastua. isää herkemmin tauti tulee kuitenkin äidiltä.
www.tiede.fi/uutiset/4223/ai...mentialle_

Avainsanat: alzheimer sairaudet perinnöllisyys vanhemmat lähisukulaisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 02.03.2011 - 22:25

Eihän me äiditkään ole täydellisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.03.2011 - 00:35

juu niin se on, eihän me viattomat miehet mihinkää olla syypäitä ; D))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 07:02

Voi meitä äitejä ja naisia. Kaikki on aina meidän syytä, mutta "taistellaan" siskot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 07:38

Taas pistetään kasvattajan syyksi...
Mutta en ihan tuohon taida uskoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 08:50

Perimä tuo tullessaan mitä ihmeellisimpiä asioita. Näin on aina ollut ja tulee olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 10:07

Ne geenit, ne geenit. Jokainen ajatelkoon jenkkitutkimuksista mitä tahtoo.Itse otan ne pienellä varauksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 11:31

En ole syyllinen,jos poikani dementoituu,kyllä se olisi isänsä vika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 12:48

niin - pitäähän olla jotain mikä kompensoi äitien erinomaisuutta ;);)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 14:25

Kyllä kun kuuntelle puheita eri paikoissa . Äitiä syytetään joka pienimmästä ja suurimmistakin asioista.
Se on kaikkein helpoin tapa laskea äidin tiliin ei tarvitse etsiä enemppää syytä omasta tai muustakaan. Eikä selvittää tilannettaan.
Kyllä elinympäristö ,ystävät ja työ merkitsee ihmiselle paljon. Yleiskunnolla suuri tekijä. Ei se Äiti jokapaiassa syyllinen ole.Kuinka itseäsi hoidat,on merkitystä moneen .Geeniperimä loppujen lopuksi pieni osa ja joku siinäkin ttarvitaan, mikä puhkasee eri ikäkaunsina sairauden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2011 - 14:59

Ei nyt syytä ,mutta sairauksilla on erittäin vahva geeniperimän ominaisuus. Tutkittua tietoahan tuo on.
Ei tarvi kun ajatella tuntemiaan sukuja, niissähän samat sairaudet kulkevat sukupolvesta toiseen.
On myös sairauksia joita esiintyy vain miehillä ja toisia taas jotka periytyvät vain naisten kautta. Ne asiat täytyy vaan hyväksyä. Totuushan on ettei tänne kukaan ole jäänyt keikkumaan, jotain sairautta tulee kaikille jossain vaiheessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2011 - 18:18

"Kohtalomme on geeneissämme" totesi nobelisti James Watson.
Geeneistämme on mahdollista saada selville niin nykyiset kuin mahdollisesti tulevaisuudessa
puhkeavat taudit ja oireyhtymät.
Tutkimuksilla voidaan joskus jopa ennakolta ehkäistä sairauksia ennnekuin ne puhkeavat.
Perimiin liittyvien tutkimusten hinnat ovat olleet korkeat, mutta ovat nyt kuulemma huimasti tulleet
alaspäin, jotta kuluttajat saataisiin geenetesteihin.
Suomalainen Genecodebook Oy on avannut geenitesti.fi verkkopalvelun.

Liekö siellä sitten tuohon Alzheimerin taudin geeniperimätietoa.

Äidiltäpä tietysti kaikki tulee, äiti kun on lapselle läheisempi kuin isä jo kantaessa lasta 9 kuukautta
vatsassaan.

Lähteet:
lehti Apteekin hyllyltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 21:52

Tämäkin vielä, aina meitä äitejä syytetään.