Mikä on maailman suurin lähes ennallaan säilynyt kaupunki ja palatsialue?

Lisätty: 02.03.2011 - 07:01

Kyllä napsut tietää.

Lisätty: 02.03.2011 - 07:47

Maalis-huhtikuun Matkaopas-lehdessä on juttu Kielletystä kaupungista ja mm. kartta nähtävyyksistä. Siinä kerrotaan salien ja porttien nimet. on mm. Ylimmän sopusoinnun portti ja Taivaallisen puhtauden palatsi.

Avainsanat: dynastia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2011 - 04:16

Pekingiin syntyi kielletty kaukinki, joka eristettin tavalliselta kansalta 12 metrein korkeinmuurein
Kielletty kaupunki oli Peking ensimmäinen palatsi nousi aukiolle Jin -dynastian hovi v 316.
Kielletty kapunki on yksi tunnetuimmista nähtävyyksistä ja se sijaistsee heti Taivaalisen rauhan aukion pohjoispuolella Kielletty kaupunki on yli 900 rakennuksen palatsin asunto ja joka toimi Miag-ja Qing-dynastia aikana asuntoina-.
Eipä ole Pekingin ympäröstössä pulaa nähtävykistä.,Taivan temppeli, Kesäpalatsi, Colou-torni ja Pekingin ihmisten löytöpaikka Zhoukoudianissa.
Mao syrjäytti viimeisen keirsarin vuonna 1924, hän eli oli loppuaikoina puutarhurina,. Kielletyssä kaupungissa on pidetty vatiollisia tapahtumia. Kohde on valittu Uneson v1987 mailmaperitokohteeksi,

Lisätty: 02.03.2011 - 04:24

Hyvin laaja alue lyhyesti kerottuna.

Lähteet:
No googlepa tietysti

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksista. Sinä olit taasen nähnyt vaivaa vastauksen eteen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2011 - 14:08

Kielletty kaupunki ja Keisarillinen palatsi Peking

www.lomamatkailija.com/peking.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 14:32

Kiinan keisarillehan tuo aikoinaan rakennettiin ja on vieläkin siellä Pekingissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 17:41

Taas minä vähäsen viisastuin. Kiitos tietäjille, vai oliko se Peking?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 21:33

olen siellä päivän viettänyt Pekinginreissulla.
Kielletty Kaupunki, olihan se mahtavan upea paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 11:07

Se on Pekingin Kielletty kaupunki. Palatsi on rakennettu Kiinan keisarille aikoinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.03.2011 - 21:42

Enpä toista enää vastausta. Olisi kyllä upeaa joskus käydä tutustumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2011 - 10:13

Kiinan pääkaupunki, noin 13 miljoonan asukkaan Peking (Beijing) sijaitsee Koillis-Kiinassa. Kaupungin historia ulottuu yli 3000 vuoden taakse, ja Ming-dynastialla on ollut merkittävä rooli Pekingin kehityksessä vuosisatoja sitten. Kaupunki on sekoitus ikivanhaa kulttuuria, länsimaisen suurkaupungin piirteitä, ja yhä vieläkin kulttuurivallankumouksen kommunistista elämäntapaa ja oppeja. Peking tarjoaa turistille kulttuuria monimuotoisesti: temppeleitä, palatseja, museoita, oopperaa, eksoottisia ruokalajeja sekä länsimaistunutta iltaelämää klubeineen ja diskoineen. Kiinassa tapakulttuuri voi olla länsimaiselle ihmisille melko vierasta, esimerkiksi malttiaan ei saa menettää, sillä silloin menettää kasvonsa. Kiinassa kätteleminen on luonnollista, mutta muu fyysinen kosketus aiheuttaa hämmennystä. Pekingin tungoksissa kannattaa olla varuillaan eikä ainakaan esitellä näyttävästi kukkaroaan, kameraa tai muuta arvokasta, sillä ne napataan alta aikayksikön. Kaupungista löytyy väärennöksiä joka lähtöön: alkoholi, brändituotteet. taide ja jopa setelit voivat olla väärennettyjä. Pekingissä vallitsee mannerilmasto, johon kuuluu kylmä talvi ja kuuma kesä. Joulu-helmikuussa päivän keskilämpötila on yleensä nollan lämpimämmällä puolella ja kesä-syyskuussa lämmintä on yleensä 25-35 astetta.