Käytättekö ruoan laitossa öljyä, vai voita?

Kumpaa enemmin ja miksi?

Avainsanat: öljy voi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2011 - 20:10

eikös kaikki gurmeekokit käytä paistamiseen puolet voita ja puolet rypsiöljyä.
salaatteihin oliiviöljyä.

Kysyjän kommentti

Kiitos gurmee kokille vastauksesta :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.02.2011 - 20:02

Pääsääntöisesti öljyä, rypsi- t. oliiviöljyä. Huushollistani harvoin löytyy voita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 20:09

Voilla ja gheellä paistoin tänään makrillia. Ei palanut, vaan kypsyi mehukkaaksi. Minun aivoni tarvitsevat rakennusaineekseen rasvaa. Voi on siihen takoitukseen mahdollisimman puhdas luonnontuote.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 20:13

Voita, oliiviöljyä, kookosöljyä tai avokadoöljyä. Yksinkertaisesti: terveyssyistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 20:34

vaikken nyt (ihan) gurmeekokki olekkaan niin voi ja rypsiöljy sieltä paistinpannulta löytyy, muita öljyä sitten muista paikoista, öljyä sitä nykyään enemmän kuluu

syy siihen että voin suhteellinen osuus on jonkun verran laskenut lienee siinä terveyspropagandassa jota tässä maassa niin tehokkaasti on levitetty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 21:17

Oivariiniä laitan pannulle jos jotain siinä paistan,salaatissa käytän hyvää linna öljyä.En kyllä pdä öljystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 21:50

Rypsiöljy, oivariini ja voi ovat ne mitä käytän ja lisäksi salaatteihin tietty oliiviöljyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.02.2011 - 21:55

Molempia, riippuu ruuasta. Mutta enimmäkseen se on voi mikä pannulla tirisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 23:02

Voita ja öljyä tasapuolisesti. Esim kalan paistan voissa, jossa pieni tilkka öljyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 01:58

Kalat voissa ja loput rypsiöljyssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 07:34

Öljyä ( rasvakeittimessä), margariinia ja voita (kalaan ja lettuihin) pannulle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 09:06

Minä kaupasta ostan 1/2kg voita ja sekoitan yleiskoneella voin ja auringonkukan ,tai rypsiöljyn 4dl+2dl vettä sekoitan tasaiseksi ja laitan kolmeen rasiaan. Siitä laitan leivälle ja paistan.On öljypullo kaapissa.Piirakoihin ja sämpylöihin pelkkää öljyä. Paistaessa voi antaa hyvän maun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 09:15

Käytän säännöllisesti oliiviöljyä, olen käyttänyt jo vuosikymmeniä, ja sen lisäksi hieman voita. Voita käytän lihan paistamiseen oliiviöljyn rinnalla, ja ne jäivät kyllä syömättä, heitin ne biojätteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 11:29

Minä käytän rypsiöljyä ja kalan paistamiseen voita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 13:07

Käytän oikeaa voita, öljyt olen jättänyt pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 18:14

Rypsiöljyssä jo muutaman vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 20:27

Kalan paistamiseen käytän aina voita ja välillä kyllä muuhunkin paistamiseen,kun voi ei roisku sillälailla,kun öljy.Oljyistä käytän rypsiöljyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 18:18

Rypsiöljyä yleensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 13:15

Kumpaakin, riippuen mitä oon tekemässä.