Oletko tehnyt humalasta itse kotikaljaa?

Onnistuiko ?

Avainsanat: kotikalja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2011 - 16:23

Selvinpäin olen kotikaljaa tehtnyt maltaista tai uutteesta.Luin äsken kysymyksesi väärin ja nauroin kamalasti,ukkoni ihmetteli,että mikä kohtauksen nyt sait.

Kysyjän kommentti

Nauru piristää aina mieltä :) Mukavaa laskiaista sinne!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.02.2011 - 16:27

En, mutta kotikaljasta, joka tehtiin jouluksi ruokakaljaksi, sai veljeni humalan.
Se kalja otti kaaressa lennon likapaikalle.

Lähteet:
lapsuusmuisto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 16:28

Tuoppi uutteesta tule hyvää kotikaljaa . Olen tehnyt kaljamaltaistakin .Mutta sahti tulee hyvää kun laittaa humalankukintoja mausteeksi.Sitäkin olemme valmistanet.Tykkään hyvästä shditakin.Viimeksi messuilla sain hyvää sahtia lasillisen.Viime kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 16:28

En ole kokeillut kaljan tekoa missään muodossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 16:47

En ole tehnyt vuosikymmeniin kotikaljaa...
Silloin tein sitä melko usein, mutta oli siis kotikaljaa ei siis alkonpromilleja..

Voi vielä muistan tuon ison Vaarinkalja pullon aina muksuna saunan jälkeen maistui.. ja muksuna vielä sokeria siihen päälle pistettiin ja sittenpä sitä vaahtoa syntyi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 18:28

En ole valmistanut. Käytän ihan kaupan tuotteita ja niistä lähinnä keskiolutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 18:41

en humalasta enkä humalassa,

kaupan keitoksistakin löytyy ihan laatutavaraa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 20:20

En ole tehnyt kotikaljaa, mutta kerran tein sellaista simaa, että mieheni pelikaverit kilvan olivat reseptiä vailla. Simalle kävi niin kuin Sirkkaliisan kotikaljalle. Olin jo heittämässä simaa vessanpyttyyn, kun mieheni äkkäsi viedä sen fudistreeneihin jälkijuomaksi. Suksee oli taattu ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.02.2011 - 21:53

Hih luin ensin hieman väärin... en ole tehnyt, ainoastaan siitä Tuoppi-kotikaljasta. Tulee ihan hyvää siitäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 21:56

Hih, hih minäkin luin ensin väärin ja ajattelin jo vastata etten ole humalassa tehnyt kotikaljaa. No en ole humalasta tehnyt ja harvemmin mistään muustakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 11:30

En ole humalasta kaljaa valmistanut, tavallista kotikaljaa vaan toisinaan ja jouluksi aina olen sitä myös tehnyt, uutteesta kylläkin vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 13:09

En ole kokeillut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 20:47

Aika usein teen kotikaljaa uuttesta..mulla tavalla en ole tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 17:44

Kotikaljasta olen joskus yrittänyt humalaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 18:16

En ole tehnyt ja en edes tykkää kaljasta.