Uskaltaako Hurgharassa käyttää luottokorttia, vai kannattaako kaikenmaksaa rahalla?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2011 - 20:07

Kyllä Hurghadassa uskaltaa käyttää luottokorttia. Ei tämä ole ollenkaan niin pelottava paikka kuin mitä luullaan. Olen asioinut luottokortin kanssa isoissa ruokakaupoissa, kodinkone- ja huonekaluliikkeissä. Saathan aina ostoistasi oman kuittikappaleen, jossa on hyväksymismerkintäsi. En tiedä oikeastaan kuin yhden henkilön, jolla on ollut luottokortin summien kanssa täällä ongelmia. Ja hänkin oli korttia käyttäessään aika tiedottomassa tilassa...
Täällä on muuten nyt aika rauhallista, kun turistit ovat muualla. Liikennekin on rauhoittunut tuntuvasti. Nyt jos koskaan täällä on asiakkaan markkinat!

Kysyjän kommentti

Kiitos monipuolisesta vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 26.02.2011 - 23:07

Hirvittävästi varoitetaan siitä korttien käytöstä kaikkialla maailmalla. Pitäisi pitää korttia koko ajan silmällä. Joten jos on mahdollista nostaa automaatista käteistä, niin on ehdottomasti turvallisinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 08:52

Itse menen kyllä selvällä rahalla korttia en käytä siellä kesällä..
Ja ilmeisesti kannattaa myös mukana olla Eurojakin niin olen lukenut jotta sitäkin voi käyttää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 09:16

Kyllä raha parempi vaihtoehto, ja jos kortilla maksat, niin sitä ei kannata silmistään pois päästää. Käteisellä maksaessa aina enemmän pelivaraa hinnasta neuvotteluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 09:39

Minä en vilauttelisi luottokortia tuolla päin maailmaa. Rahaa kyllä kortilla nostaisin ja sillä sitten maksaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.02.2011 - 10:10

Seteleillä ja kolikoilla kannattaa maksaa. On aina varmempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 14:18

Jos minulta kysytään tai itse olisin menossa sinne käyttäisin ainoastaan käteistä!! Takahuoneessa korttia höylätessä voi tapahtua mitä vaan ja saattaa odottaa huima lasku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 18:53

Kyllä se raha aina varmempi on mut kyllä itse olen paljon kortillakin maksanut ilman ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 19:38

Hurgharasta ei ole omia kokemuksia, mutta aika laajalti ympäri maailmaa olen korteilla asioitani hoidellut, väittäisin että selvästi Hurgharadaa epäilyttävimmissäkin paikoissa, ilman ikäviä jälkiseurauksia

tottahan on että olit missä vaan sitä korttia on tarkoin pidettävä silmällä ja vähän kanssa harkita missä sen esiin kaivaa,

niitä on paljon paikkoja joissa yhtään merkittävän käteisrahan mukana kantaminen on iso turvallisuusriski (100 $ paidan rintataskussa riitti siihen että kaveri sai puukosta kylkeensä ryöstön yhteydessä)

Hurjatta varmasti osaa kertoa tarkemmin Hurgharadan tilanteesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 22:04

Kyllä kannattaa käteistä rahaa käyttää...ei tule ainakaan pettymyksiä..