Oletko lukenut päivän Hesarin? Myyräekinokokki, uusin vitsausko?

Ihmiselle hengenvaarallista myyräekinokokkia jo Ruotsissa.
Hengenvaarallisen taudin aiheuttavaa loismatoa ei ole vielä löytynyt Suomesta, mutta on vain ajan kysymys, milloin sitä löytyy, tutkijat pelkäävät. Loisen leviäminen merkitsee sitä, että luonnonmarjojen säilöminen pakastamalla ei ole enää turvallista.
Lisää täällä asiasta: www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...5264099332

Avainsanat: myyräekinokokki.vitsaus hesari uutiset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.02.2011 - 22:06

On se vaan hullua.Joitakin vuosia sitten marjat ja sienet saivat olla metsässä rauhassa Tsernobylin takia ja nyt uhkaa tämä.Toivottavasta ei leviä Suomeen asti.Pahoin kyllä pelkään...

Tuosta matokuurista koirille sen verran...Olen kulkenut koirineni rajojen yli parikymmentä vuotta, eikä kertaakaan( !!!) ole paperin paperia tutkittu.Kuitenkin vasta- ainetestit koiran verestä ja ne muutkin vaadittavat olleet aina kaikilla kunnossa.(Näyttelyihin ei muuten ole asiaa) Siis jos menet rajan yli vaikka aamuyöstä,ei kukaan tarkista koiriasi...Varmasti monta paperitonta / ei madotettua tai rokotettua koiraa pääsee läpi tuosta vaan...
Toivottavasti tämän vitsauksen myötä valvonta tehostuu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 26.02.2011 - 22:19

Ei tule Hesaria enkä netissäkään sitä vilkaise. Kiitos tiedosta. Toivotaan todella että maamme välttyisi tuollaiselta vitsaukselta. Aina kun yhdestä pahasta päästään, tulee toinen pahempi. Luonnollista poistumaa yläkerran Herran toimestako näissä tällaisissa on kysymys?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2011 - 22:38

Tulipa luettua ja ainakin luvassa oli, että Suomi tarkentaa ja tarkistaa rajan yli tulevien lemmikkien rokotukset ja madotukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2011 - 22:49

Taisi uuden kaappipakastimen hankinta mennä nyt jäihin. Perheessämme kuluisi marjoja huomattavasti enemmän ja ehdin jo kilpailuttaa Mielen kaappipakastimen. Todella harmillista, jos tämäkin vitsaus tulee metsiimme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2011 - 23:07

Onhan sitä nyt jo sanottu että pakastemarjat täytyisi keittää.Kaikkia sitä kuulee. Ihme loisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 08:43

Hyvä että tarkastavat tänne tulevat eläimet, mutta saattaapi silti iskeä no toivotaan ettei kumminkaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 09:25

Niinhän siinä vaan käy, että aina tulee uusia vitsauksia. Tiedä häntä, vaikka olisi jo ollutkin. Kestää yleensä aikansa kunnes löytävät uudet tuholaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.02.2011 - 10:06

On se vaan kamalaa jos tuoreitten marjojen syöntikin on lopetettava. Eipä ole sitten metsään asiaa ainakaan marjastusmielessä. Sienethän nyt jossain vaiheessa aina tulee käsiteltyä, että niistä saa loiset pois, vai saako sittenkään. Hurjia uutisia kertovat meille tavallisille taapertajille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 10:17

Luin jutun eilen iltsikasta ja kauhistuin,vaikka en vielä kirvestä kiveen iskekkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 15:05

Taitaa mennä muutama vuosi ennen kuin Suomessa tulee havaintoja. Ja vaikka tulisi, taitaa sairastumisrislki olla hyvin pieni. Mutta jos sairastuu, sitten onkin asiat huonosti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2011 - 15:50

Siis pakastimeen saadaaan tilaa marjojen pakastuspaikoilta ja mennään entiseen turvalliseen keitto-
synteemiin. Hyvä juttu vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 18:10

Olipa järkyttävä uutisointi, täytyy varmaan suunnitella keittohommia tulevaisuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2011 - 18:57

eipä nuo vitsaukset tästä maailmasta lopu vaikka mitä tekisi.
jos johki löytyy lääke, ni luonto keksii takaportin ja iskee kovemmin vastaan. mitä lie luonnon ja universumin yhteistyössä tekemää harvennusta.