Ahvenen fileet?

Paljonko on ahvenen fieliden kilohinta ja paljon on filettä ahveneessa? Siis jos sanot vaikka 20% painosta tai 200g ahventa saat 60g filettä

Lisätty: 25.02.2011 - 18:02

ja tuosta ahvenen perkkauksets a ileroinnista jne.. Sen osaan ja ahvehan on erittäin helppo fileroida. Ruodottomakse sen saa helposti toisin kuin hauen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.02.2011 - 15:18

enpä muista koskaan punninneeni, mutta ihan arvaamalla sanoisin (vähän kalan koosta riippuen) että noin 30 % kalan elopainosta on fileiden osuus

sesongista riippuen muistelisin nähneeni tiskillä ahvenfileitä hintaa 18 - 28 €/kg

ahven on hyvän makuinen kala, parasta silloin kun sen saa juuri kalastettuna ja tuoreeltaan fileoituna

(mieluummin itse tehtynä, niin silloin on tuoreus taattu eikä hintakaan huimaa)

eikä se pienenkään ahvenen käsittely niin vaikeaa ole, reipas ote ja vähän harjoittelua

www.kalasaalis.com/video/515...+fileeksi/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.02.2011 - 14:37

Mitään hintoja en muista, ahvenfileitä tulee ostettua niin kovin harvoin. Ahven on ruotoinen kala mutta hyvänmakuinen. Jos ostan kalaa, ostan ne aina valmiina fileinä ja sanon määrän minkä verran haluan. Eli joko kappaleina tai sitten satoina grammoina. Fileet ovat pienikokoisia.
Onko tämä jokin opintokysymys?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 14:50

Riippuu koosta ja ostopaikasta..heh, heh. Siitähän voit laskea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 16:58

Apua! Johan kinkkisen lykkäsit.Meillä miesväki kantaa kalaa pöytään,joten ei ole tarvinnut koskaan ostaa... Ahven on uskomattoman hyvän makuinen kala.Itse pidän eniten hyvän kokoisista meriahvenista savustettuina.Myös pikkuahvenet (ne nyljetään) ja kerrosliha kipossa on hyvä alku kukolle....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 18:45

Kyllä 1/3 osa tulee filettä.Tarkoitan 300g ahventa ja fileenä kalaa 100g .Vaatii näppivoimia filedointi. Siinä on vahvat kaula osat.Olen tehnyt fileitä .Siitä ei muuta kannata tehdäkkään. Ei ole kalan voittanutta kun pyörittää ruis tai korppujauhoissa paistaa voissa.Täällä viimeksi kun katsoin ahven filettä kalatiskissä 25e kilo.Kova hinta.Eiköhän kannata mennä ensikesänä kalaan ja filedoimaan pakastin täys talvikalaa.Ihan pieniä ahvenia ei kannata fileeksi laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 19:54

cartinafinland.fi/fi/picture...it%E4.html

oliskos tästä mitään apua..