Mikä on mielestäsi vaikein kieli, jota olet opiskellut ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.02.2011 - 20:14

Joitakin vuosia sitten olin menossa Kairoo lomamatkalle ja sattumoisin kansalaisopistossa alkoi ennen reissua arabian alkeet, vaikeata oli vaikka opettajamme niin kauniisti kannustikin kielen saloihin. Opettajamme Mariamin mielestä arabia kielenä ei ollut vaikeaa, kaikki arabilapset ovat oppineet sitä puhumaan......

Kysyjän kommentti

Kiitos hauskasta vastauksestasi! Oletan, ettet ole ainoa, jonka mielestä Arabian kieli on vaikeaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.02.2011 - 17:50

Tuohon helppo vastata äidinkieli, näin Turun murteella ei ol helppoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 18:03

Joo alakoulusta asti Suomen kieli on kyllin vaikea kieliopineineen.
empä monta kieltä ole yrittänyt oppikaan, mutta tällä maatiaskielellä
mennään nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 18:39

arabiaa aloin joskus työväenopistossa Afrikanmatkani jälkeen, mutta kesken jäi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 21:26

Venäjä tai ruotsi, en osaa päättää. Opettajani mukaan olin luokaltani ainoa, jolla sujui venäjän 7 ässän ääntäminen samassa lauseessa. Ruotsin kielioppi oli hepreaa aina kirjotuksiin saakka, johtui varmaan siitä etten pitänyt koko kielestä. Saksa oli helpoimmasta päästä - kielioppi on tosi selkeä ja looginen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 22:06

Onneksi äidinkielen olen oppinut koulussa. Sen lisäksi olen vielä opiskellut savvoo, hiljoo ja kovvoo. Vaikeimpia kieliä ovat mitä tiedän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 11:02

Joskus innostuin portugalin kielestä mutta innostus lopahti, on aika käsittämätön kieli mielestäni. Kielet ovat minulle helppoja, äidinkielessä olin hyvä koulussa jo alusta alkaen ja sillä perusteella lähdin lukemaan kieliä. Oli oiva valinta , pärjään maailmalla niiden avulla mainiosti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.02.2011 - 11:03

Suomen lisäksi muuta en ole oppinut. Kaikki siis ovat vaikeita minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 20:42

viitomakieli,

jonkun verran kerkesin oppia ennenkuin eno kuoli ja tarve viittomien osaamiselle loppui osaltani siihen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 10:42

Ranska, ei mennyt jakeluun.