Millä vehkeellä peset lattiasi?

Miulla on lasta +lattiapyyhe,nyt täytyisi keksiä joku toinen systeemi,kun lattiapyyhe pitää vääntää kuivaksi ja ranteeni siitä kipeytyvät.

Avainsanat: siivous tärkeää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.02.2011 - 22:50

Höyrypesurilla. Kärcher tai sinnepäin on nimeltään.

Kysyjän kommentti

Olen kovasti kiinostunut tästä höyrypesurista,otin selvää siitä missä niitä myydään täällä Lappeenrannassa.Kiitos vinkistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.02.2011 - 08:40

Moppi+ sanko systeemillä ja aika usein kumppani pesee, kun hänellä on terveet kädet. Minä yleensä hoidan imuroinnin ja pölyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 08:55

Minä en tiedä laitteita ja aineita meiilä kotona käytetään. Mökillä kun oleskelen on moppi ja sanko käytössä. Tosin hyvin harvakseen. Ehkä pari kertaa kesässä.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 09:10

moppihan se suihkii. on mulla sellanen lasta johon tulee liina kiinni - sen kanssa on hyvä vetää pölyt nurkista jos pitää hissukseen olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 09:11

Meillä käy siivooja ja hänellä on omat välineet mukana. Lattiat ovat parkettia ja kiveä, niiden puhtaanapito on aika helppoa. Joskus toki joudun itsekin lattioita puhdistamaan ja kivilattialle antoi materiaalintoimittaja hyvät ohjeet eli pyyhkinen kostealla riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 09:42

Minä pesen lattiat mopilla.Tai sit vain toisiinaan nihkeä pyyhinnän.Koska parketti ei siedä aivan märkää pesua. Otappa sinäkin moppi ja sanko käyttöösi se on aivan hyvä juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 09:55

Mulla on lasta ja lattianpesuun tarkoitettu liina.Kuitenkin pidän parempana semmosta leveää lätyskälastaa,johon saa lastan kokoisen nukkaliinan tarroilla kiinni.Sopinee lähes kaikille lattiapinnoille.Ja kun likaantuu, voi heittää vaikka pyykkikoneeseen peseentymään :) Mukavia siivoushetkiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 10:22

Kyllä minullakin on vain se sanko ja lankamoppi systeemi. Ongelmana minulla on, että jää
moppi liian kosteaksi tai märäksi kun ei jaksa painella sitä niin kuivaksi.
Mutta läpiveto yksiöön, niin kuivahtaa aika äkkiä, tai sitten jos on kiire lattiapyyhe mopin päälle ja
sillä sutia kuivemmaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 10:26

Ämpäri siinä sellainen mopin vääntäjä ja moppi sitten pesuainetta ja kuumavesi.Se on tähän menneistä paras systeemi meillä.Pääsee vähemmällä konttauksilla.Ennen lakasinkin mopilla sellaisella leveellä. NYt imurilla lykkään pitkin lattioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 10:35

Sellaiset siivoojan välineet löytyy joit ei ihan joka kaupasta saa leveä lasta jossa jonkinlaista päällistä karvalankaa ja parketille omat lastat öljyliinoineen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 10:42

Fiina-koira nuoleskelee lattiat jos jotain tippuu;)
muuten kyllä vesi ja vileda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 13:38

Minulla on Sinin-monitoimimoppi..siinä on se lätyskä pohja missä on tarrat..saman muotoinen mikrokuitupesin.. on helppo laittaa paikoilleen.eikä tarvi paljon voimaa,kun pesimen kiertää kuivaksi.
Sillä on hyvä ottaa kuivanakin pölyt poi.
Voi pestä pesukoneessa,mutta ei laita silloin huuteluainetta.
Varsi on hyvä,kun voi säätää pituutta..
Minulla on myös siihen varteen ,ikkunanpesuun-lasta ja pesin..harja millä voi pestä vaikka saunan lattian.

Näitä hapsumoppeja en kyllä tykkää käyttää,kun jäävät liian märiksi,vaikka miten yrittää kuivata..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 15:31

wepmoppi oranssinvärinen ostin joskus siivousliikeestä enkä tiedä myydäänkö sitä kaupassa , moppitkin olen hakenut siivouskaupasta ....mut tuon mopin ostin lahjaksi miehelleni , kuin myöskin kaks imuria ylä ja alakertaan , jot hän pääsee hiukan helpommalla ... itse siivoan sit muut paikat , kun hän ottaa lattiat ... siihen kuulu myöskin mattojen uloskanto tamppaus ja imurointi ... myöskin saunamökin lattaiat ovat hänen heiniään ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.02.2011 - 12:25

Joku hapsulankaviritelmä ja vesi on käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 14:05

lattiamopilla, en siis semmosella hapsujutskalla vaan semmosella erilaisella, en tiiä miksi sitä kutsutaan. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2011 - 19:18

Ihan perus lattiamopilla pesen. Sinillä siivous sujuu! :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 21:07

En todellakaan vehkeellä pese =D. Höyrypesuri on ihan kätevä siihen tarkoitukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 10:30

Ihan perus mopilla moppaan lattiat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 12:19

Minulla on Sinin lattiamoppi käytössä, siihen on hapsuinen liina jolla voi pölyt mopata pois, ja nihkeällä mikrokuituliinalla sillä lattioita pestään.