kuka tietää kumpi tuli ensin kana tai muna?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.02.2011 - 19:20

Iso kirja sanoo, että ensin oli kukko ja kukon kylkiluista tehtiin kana. Samalla tavoin kuin Eevakin tehtiin Aatamin kylkiluusta.
Joten vastaus on kana. Niin minä ainakin uskon sen asian olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.02.2011 - 20:21

Muna vai kana tai kana vai muna on metaforiseen muotoon puettu kehämäinen syy ja seuraus -dilemma, joka muotoillaan usein kysymysmuotoon seuraavasti: "Kumpi tuli ensin, muna vai kana?". Munalla tarkoitetaan tässä yleensä juuri kananmunaa ja ongelma on, mistä syntyi ensimmäinen kana tai mistä tuli ensimmäinen kananmuna, kun molemmat ovat toistensa seurauksia.

fi.wikipedia.org/wiki/Muna_vai_kana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 21:59

Pappa hyvä, sanoppa minulle mistä kohtaa löydät Isosta Kirjasta, jos tarkoitat Raamattua,tätä kanalajuttuasi. Sen Eeva ja Aatamin tiedän kyllä.
Siltä perusteeltä voi olla Papan asia kohdallaan, että >Jumala loi eläimet ensin ja sitten vasta tuli kanasta muna. Sen käsitän järjellä mutta en sitä että eläimistä luotiin aina ensi uros ja se tainnutettin ja siitä
tuli naaraspuoli. tämä on sarjassa ikuisuuskysymys, mutta kyllä munakas on hyvää syödä.
Olipa se nyt niin tai näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 22:07

Kyllä olen sitämieltä..että ensin alkoi kanan kotkotus...sitten vasta tuli muna.
wilma taitaa itse tietää oikean vastauksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 00:01

En tiiä mikä on oikee vastaus mutta mitäs sillon väliä kummin son.:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 00:19

Muna. Näinhän se kerrotaan Kalevalassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 06:57

Jos muna oli ensin niin kukas sen teki ja päinvastoin??? Vastaan, että munamies!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 09:33

Poliittinen kana tai muna... enpä tiedä enkä edes viitsi asiaa paljoa pohdiskella. Katsokaapa wikistä jos se "tietää".
Muna tuntuu kyllä loogisemmalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 09:47

se vähän riippuu mihin uskoo.
tää on sellanen ikuisuuskysymys kuten voi munaa katsoessa päätellä - ympyrää ympyrää ei alkua ei loppua, ei säröä ei mtn.
molemmat on ihan syötäviä kuiteskin. puhuuko tässä nyt lihansyöjä joka ajattelee omaa napaansa? ehkäpä mun munaeväsleivät vain on saanu mut sekaisin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 09:49

Luulen että muna koska siitä se kana yleensä tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 12:45

Munahan se tuli ensin, sillä eihän kanaa voi olla ilman munaa.. Toisin.. mistäs se muna tähän maailmaan tulituli ellei kanasta.. jotenka...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.02.2011 - 12:48

Molempi parempi sanoisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 20:57

On pitänyt olla Munamiehen esiesiesiesi... jne isä, jotta jonkinasteinen muna on kanan kanssa saatu aikaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2011 - 10:25

Muna vai kana tai kana vai muna on metaforiseen muotoon puettu kehämäinen syy ja seuraus -dilemma, joka muotoillaan usein kysymysmuotoon seuraavasti: "Kumpi tuli ensin, muna vai kana?". Munalla tarkoitetaan tässä yleensä juuri kananmunaa ja ongelma on, mistä syntyi ensimmäinen kana tai mistä tuli ensimmäinen kananmuna, kun molemmat ovat toistensa seurauksia.