meillä on 20 v. kissa. onko kenelläkään vanhempaa? kuinka vanhaksi se vielä voi elää?

se kissa on liikunnallinen ja muuten terve paitsi että se on vähän sokea.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.02.2011 - 17:12

Olen nähnyt virkeän 24v.aan ja eläinlääkäri kertoi 28v.aasta. Niille tulee tietyt vanhuuden oireet ja vaivat mutta jos muuten nukkuu eikä ihmeemmin valita ,mikäs ettei elämä maistu. Jos sairastuuvat kannattaa käyttää eläinlääkärillä .Se on paras armo,rakkaalle lemmikille.Sokeus ei haittaa sisätiloissa, mutta jos oviauki tai ulkona,ei yksin enään onnistu.
Ystävälläni on ihan sokeaksi mennyt kissa samanikäinen .Se oli kova olemaan ulkona .Mutta sitten tuli sisälle eikä halunut pihalle. Ystävä huomasi että se kävelee tuolinjalkoja ja pöydän jalkoja päin.Nyt on nukuskellut sisällä jo parisen vuotta.Muuten syö ja seurustelee mutta nukkuu kovasti.

Lisätty: 21.02.2011 - 19:30

Loppu olikin surullinen toffeella kirjoituksessa. JOku ääliö.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.02.2011 - 18:21

Olin Anja Eerikäisen kissa Keken 25 vuotis juhlissa, jossa oli myös kutsuvieraana monet poliitikot ym. kuuluisuuksia mm. Tabe Slioor...

Juhlien päätähti oli isossa häkissä Turun yhdessä ravintolassa...
Oikein lehtijuttu ja tv uutisiinkin pääsi...

Siitä on monta vuotta aikaam joten Kekekin jo maan mullassa...

Lisätty: 21.02.2011 - 18:24

eli varmaan siinä viel 3 vuotta, ennenkuin joku ilkiö varasti sen ja potkip pahasti, joten jouduimme Kekeä viemää parikertaa päivässä eläinlääkärille vatsan tyhjennykseen..
Toipui siitä kyllä, mutta voimat Kekellä kyllä hiipuivat myöhemmin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 19:44

Kyllä sinulla onkin vanha kissa.Ystäväni kissa kuoli 17 vuotiaana.Kalle eli pitkän ja hyvän elämän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 20:38

En kyllä tiedä vanhempaa kissaa..Paljon on ikää kissallasi,voi elää vielä monta vuotta,jos ei mitään sairauksia ole..Sokeus rajoittaa vähän liikumista..ei kannata yksin ainakaan ulos laskea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 20:58

Meillä vanhin kissa eli 17 vuotiaaksi, sinun kissallasi kunnioitettava ikä, on varmaan saanut erinomaisen hyvää hoitoa, hellyyttä ja huolenpitoa.......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 09:52

Meillä oli naaras kissa nappe nimelttään joitakin vuosia sitten katosi jonnekkin ei enää löytynyt ikää sillä kissalla oli 21 vuotta. Mutta olen kuullut joitakin kissoja jotka ovat olleet vielä 28 vuotiaana hyvässä kunnossa.Mutta se riippuu miten kissaa hoidetaan tai onko kissa kuinka pitkälle jalostettu eli rotu kissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2011 - 17:22

Mukava, että sinulla on noin vanha kissa.Olen sellainen kissa-ja koiraihminen. Eläimet, tullessaan tarpeeksi vanhaksi, lähtevät jonnekin pois kuolemaan itsekseen.Meillä oli joskus aikoja sitten karjalan karhukoira, joka oli 17-vuotias.Sitten kun lähtöaamu oli, koira kaivautui läheiseen metsään kaivamaansa kuoppaan, ja kuoli siihen. Kauniisti kerälle.Minusta lähtö koirien taivaaseen oli kaunis ja helppo.Eläin on tosi viisas.
Naapurin kissa teki vähän samankaltaisen jutun. Se tuli juhannuksena meidän pihalle, jossa se kävi melkein päivittäin. Se oli hauras ja heikko, mutta kehräsi kovalla äänellä. Taisi olla lähtölaulu.Pidin kissaa sylissäni kauan aikaa ja keinuttelin edes takaisin.Annoimme sille mieheni kanssa ruokaa ja juotavaa.Kissan kotijoukko oli jossain juhannusta viettämässä. Tyytyväisenä kissa jäi nukkumaan pihalla olevaan tuoliin. Peitimme sen huovalla. Sen koommin kissaa ei näkynyt missään. Varmaankin se oli mennyt kanssa johonkin metsän siim ekseen kuolemaan. Voi olla myöskin kettu asialla. Mene ja tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 20:55

Kunnioitettava ikä on kisulilla. Voisi jo jäädä viettämään kissanpäiviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 23:50

Kisulisi on saavuttanut korkean iän, toivotaan vaan vielä hänelle paljon elinvuosia.