Annatko arvoa vanhoille huonekaluille?Nyt on harkinnassa vienkö 1930 luvulta olevan makuuhuoneen kaluston kunnostettavaksi..

Siihen kuluu sängyt,yöpöydät,upua kampauspöytä,rahi,liinavaatekaapi isolla ovalla missä on peili,senkki ja 2 selkänojallista tuolia..

Voisin otta käytöön,kun vintissä ovat..kampauspöytä vaan nyt käytössä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.02.2011 - 21:36

Toden totta, jos Sinulla on tilaa ottaa ne käyttöön, älä ihmeessä hävitä niitä.
Itse annan arvoa kaikelle vanhalle huonekaluille, joista kunnostamalla saa
arvokkaita kalusteita.
Minä muistan sen ajan lapsuudestani, kun kaikki vanha kalusto haluttiin hävittää
ja hävitettiinkin. Minulla on yli 80 vuotias tätini, jonka kanssa olemme useasti puhuneet
siitä kuinka minunkin mummolastani vietiin lähes kaikki vanha pois ja uutta tilalle.
Ovat katuneet monasti, jotka joukossa vielä ovat.Siskollani on yksi vanha senkki
suurikokoinen ruskea, soikea peili keskellä ja pienet lasikaapit molemmin puolin.
Sitä ei kukaan vuosikymmeniä sitten huolinut hän otti ja se "huoliteltiin" ja nyt
se on jokaisen haluama. Joten pidä tallella, voisit katua jälkeenpäin paljonkin.

Lisätty: 04.03.2011 - 12:33

Kiitos käyttäjillekin vastauksesta. Liisukka ehti jo pahoitella minulle, että lipsahti häneltä äänestettäviin, mutta napsun käyttäjät ovat fiksua porukkaa. Ei silti etteikö joku muu olisi saanut
saaa parhaan vaastauksen, mutta tässä oli kysymyksessä tosi vanha arvokas senkki, joka pelastettiin roskiksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.02.2011 - 19:45

Ehdottomasti kannattaa viedä tuon ikäinen kunnostettavaksi, tuohon aikaan tehtiin kalusteet kunnon puusta ja kestämään seuraavallekin sukupolvelle. Itse olen onnistunut -90-luvulla saamaan vastaavan määrän osia sisältäneen visakoivuisen kaluston, enkä siitä luovu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 19:53

Ehdottomasti kannattaa kunnostaa, mutta jos et itse välitä niin saat hyvät rahat vaikka huutonetistä, mutta älä mihinkään liikkeeseen anna eivät maksaisi yhtään mitään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 20:00

Ehdottomasti kunnostutat ja otat käyttöön ovat varmasti kauniit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 21:49

Kyllä minä ottaisin sellaisen kaluston käytöön. Ehdottomasti kyllä kannattaa.Ne on kiven alla sellaiset kalusteet. Siksitoiseksi monin verroin paremmin valmistettu kun nykyiset kalustot.Itselläni kaikki vanhoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 22:48

Ite en arvosta pahemmin vanhoja huonekaluja mutta toki ne kannattaa kunnostaa ja sitten vaikka myydä, saa varmaan hyvät rahat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 00:01

Kodissani on modernia ja antiikkia sulassa sovussa sopivasti ripoteltuna. Tykkään molemmista. Käsittääkseni makuuhuoneen kalusto ei olisi kovin kallis kunnostaa, joten varmaan kannattaa. Itse jouduin luopumaan saamastani 1900 luvun alun sohvakalustosta, sillä ryhmän kunnostamisesta olisi tullut todella kallis paukku. Annoimme sen ilmaiseksi huonekalujen entisöintioppilaalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 06:37

Kyllä arvostan kovasti vanhoja huonekaluja jos niille vain on tilaa kodissa ja sopivat tyyliin. Kunnostuta ihmeessä ja ota käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2011 - 10:35

Jos pidät niistä, toki kannataa kunnostaa, vanhemmat kalusteet ovat kestävyydeltään parempia kun uudet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 20:39

Olen entisöimässä kaverini kanssa 1920 -luvun kalusteita.
Jos olisi varaa, ostaisin itsellenikin kaikkea vanhaa. Entisajan huonekalut olivat kauniita, ei tuollaisia suoria pökkelöitä kuin nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2011 - 23:31

Kyllä, annan arvoa. Arvostan kaikkea vanhaa ja kaunista, jota löytyykin reippaasti. Ilman muuta viet kaluston kunnostettavaksi. Siitä tulee upea, usko vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2011 - 12:29

Minä arvostan vanhoja huonekaluja, minulla itselläni on koko olohuone kalustettu Kustavilaisilla huonekaluilla, en voisi edes harkita ostavani jotain lastulevy mööpeleitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2011 - 16:45

Ehdottomasti kannattaa kunnostaa. Itselläni on antiikkinen visakoivuinen vitriini, se on huonekaluistani ehdottomasti kaunein.