Syökö napsulaisista ketään kolestroolilääkettä.

Mulle määrättiin simvastatin Aktavis 20mg sitä tässä tunnustellut, Kirveli jalkapöytä,jakirveli oikeankylkikaaren alta.Minusta hirveän happamalle maistuu. Taitaapi oireilla tuo lääke.Muutenkin happoja liikaa.Ihan uutta minulle.Verenpaine lääke sopii.Ei oireita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2011 - 16:50

80-luvun alkupuolella joissain tutkimuksissa minulla todettiin aika korkeat kolestrolilukemat, asiaa seurattiin jonkun aikaan ja sitten määrättiin pysyvä lääkitys (tolkuttoman hintainen mevacor muistaakseni)

söin niitä uskollisesti vajaan vuoden kunnes eräälle Afrikan reissulle lähtiessä pillerit jäi kotiin ja lääkitys katkesi siihen

puolen vuoden kuluttua tarkistumittauksissa kokonaiskoestrolini oli alle 4 ja hyvän osuus sekin oikein kohdallaan eikä myöhemmissäkään mittauksissa ole todettu mitään muutoksia sen koomin ..

lääkitys tuskin minua paransi, onneksi ei tappanutkaan ....

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2011 - 10:35

Eipä ole vielä määrätty... vaikka kolestroolia löytyykin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 11:23

jos ja kun lukee Antti Heikkilän kirjoituksia kolesterolista ja lääkityksestä, alkaa miettimään, onko kolesterolilääkkeet sittenkään niin `terveellisiä´.

crestor 40mg on lääkekaapin hyllyllä, sitä määrättiin korkeaan kolesteroliini, eipä se sieltä mitään auta, ja oli aivan tolkuttoman hintaistakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 11:39

Eipä ole tarvinnut syödä, arvot erinomaiset kotikonstein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 11:54

Onhan niitä naposteltu jo jonkin aikaa. Simvastatin 10 mg. Edullisiakin ovat. Alle 3 € 98 kpl.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 12:09

Itse en niitä tarvitse,mutta mieheni joutuu niitä käyttämään.Punariisistäkin ovat aun saaneet kolesteroolin arvojen laskuun.Itse en niitä söisi vaikka määrättäisiin.Turvaantuisin punariisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 12:29

Minä en määräisi kolesteroli-lääkkeitä kenellekään milloinkaan. Vaiva hoideltava esim. ruokavaliolla, mutta kannattaa uskoa omaa lääkäriä. Oma äitini tuli kolesterolilääkkeestä tosi kipeäksi. Hän jätti sen pois, korjasi ruokavaliotaan ja voi nyt hyvin. Tuumasi vain, että olihan myrkkyä koko lääke.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 13:33

Ei, valitettavasti minulla ei ole kokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 15:17

Palisanterin ja Mariaanan kanssa samaa mieltä. Kannattaa lukea Antti Heikkilän sivuilta kolesterolista ja lääkityksestä enemmän. Antti Heikkilä on muuten jo vuosikausia puhunut D-vitamiinin tärkeydestä, ja vasta nyt THH (terveyden ja hyvinvoinnin laitos) alkaa osittain olla samaa mieltä. Tätä nykyä en usko THH:n asiantuntemukseen missään asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 15:46

Pahan sydäninfarktin jälkeen olen syönyt lääkärin määräyksestä säännöllisesti kolesteroolilääkettä. Lääkärin kanssa haimme sopivaa merkkiä jonkin aikaa. Löytyi vihdoin sellainen mistä ei tullut oikeastaan mitään sivuvaikutuksia.Yhdelle sopii yksi ja toiselle taas joku muu merkki.Sitten pitää vielä ottaa huomioon kaikki muut lääkkeet ja niiden yhteensopivuus. Lääkärin kanssa ainoastaan nämä asiat sovitaan yhdessä.
Näillä mennään niin kauan kuin mennään. Luontaistuotekauppoihin en vie pieniä eläkerahojani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 17:25

Kolestrolit oli korkealla 2 vuotta sitten..Lääkäri olisi määrännyt lääkityksen...mutta sanoin,että lääkeitä en ala syömään. Aloin syömään punariisä,kun olin kuulut sen alentavan kolestrolia..Puolen vuoden aikana kolestroli laski normaaliksi..Oli siinä kyllä ruokavaliokin mukana..
Lääkäri suutui minuun,kun en lääkitystä silloin ottanut...ja todella olen saanut pidettyä jatkuvasti normaali lukemissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 19:12

Olen syönyt 25 vuotta, mutta nyt purki on ollut hyllyllä jo kohta vuoden, enkä ala syömään.
Tuli jo niin kovat jalkakivut kaiken muun lisäksi, että se lääke sai jäädä pois.
Olen sen ikäinen ihminen, että puhuvat jo, että ei se niin tärkeä lääke enään vanhemmalle ole,
joten huit hait sanoin, jos se on kuolemani syy, niin sittenhän se on todellinen diagnoosi.
Kun on 5 muuta tosi kovaa kipua, niin lääkkeen aiheuttamaan en enään ota. Piste.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2011 - 16:10

Taannoin tutkimuksissa oli huono hieman koholla ja hyvä reilusti koholla. Ei annettu lääkettä.