Turussa puretaan jotakin jugendia. Mistä on kysymys ja miksi näin tapahtuu?

Avainsanat: talo purku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.02.2011 - 16:09

Ainankin siellä puretaan sininen talo,mutta en saanut selville miksi näin tapahtuu hienolle talolle.Minun oma arvaus on,että turuntaudin takia.

Lisätty: 16.02.2011 - 19:20

Kyllä tämä asia uutisista selvisi,talo puretaan,että saadaan lisää parkkipaikkoja peltilehmille.Kyllä miuta harmittaa,se talo oli kaunis ja vielä uniikki.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.02.2011 - 16:05

Sinisen talon purku alkoi keskiviikkona aamuuvarhain. Talo sijaitsee Koulukadun ja Linnankadun kulmauksessa.
Purkamisen aloitusaika ei oltu tarkkaan määritltelty, sillä Meidän Turku- yhdistys piti paikalla mielenosoituksen, mutta se ei saavutanut suurta suosiota.

Lisätty: 16.02.2011 - 16:15

Kysysyit vielä miksi, mutta empä ala hakemaan päätöksiä kaupungin papereista.
Kommenteisa valitetaan, että on juhlavuosi Turulla ja paikka on ollut kulttuuri.
paikkana ja tilalle olsi löytynyt sopivampikin purkutalo,

Lähteet:
Turun Sanomat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2011 - 19:57

Joo nurin menee että kolina käy. Tuttua tuo on meille Turkulaisille ja loppua ei ole näkyvissä. Siinä se on lähellä purettua siltaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2011 - 21:19

Sininen kaunis koristeellinen talo puretaan.Keskeiseltä paikalta.Voihan surku ,kyllä tuota olisi katseltu mielellään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 09:27

Eilen asiasta kerrottiin mediassa, sain käsityksen että talo on huonokuntoinen eikä sen korjaukselle ole saatu rahoja mistään. Onko se talo ollut missä käytössä ja koska, kuka omistaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 13:17

Monta upeaa rakennusta on minunkin kotikaupungissani purettu ja toinen toistaan hirvittävimpiäon noussut tilalle. Jos vanhoille rakennuksille ei saatu purkulupaa, niin ne sattuivat sopivasti palamaan. Kotikulmillani on pääasiassa vain vanhoja rakennuksia ja monet niistä julkisia, joten tienoo säilynee samanlaisena ainakin minun elinikäni. Eikö ole kohtalon ivaa, että Helsingin "Makkaratalon" alta purettiin kaunis vanha rakennus ja nyt kun makkaratalo tuli tiensä päähän eli huonoon kuntoon, se päätettiinkin suojella ja siihen sitten isot remontit. Voi järjen köyhyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 19:09

jos oikein haluaa mielensä pahoittaa näiden purkuasioiden kanssa niin kannattaa tutustua Helsingin kaupunginmuseon valokuvanäyttelyyn "Asfalttia ja auringonkukkia" jossa näkyy mitä kaikkea vielä 70-luvulla oli jäljellä ... ei kaikki purettu ole hienoa, mutta paljon siellä joukossa on sellaistakin minkä perään voi vähän nyyhkiäkin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 15:00

Taitaa olla sinisestä talosta kyse.

– Päätöksen on tehnyt Turun kaupunki ja oikeuslaitos, ei omistaja sinänsä. Uudisrakennukset voitaisiin tehdä tontille niinkin, että Sininen talo olisi säilynyt, mutta sitä ei ole vain haluttu, Nermes kuvailee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.02.2011 - 22:15

En ole käynyt kurkkimassa mitä siellä teillä päin touhutaan, mutta hyvä että kaikki napsulaiset osaavat valaista minuakin.