Teetkö jauhemaksapihviä itse?

Millä saat ne pysymään koossa.Paistoin niitä tänään ja oli vaikeuksia,kun eivät meinanneet pysyä koossa,en laittanut mitään jauhoja taikinaan,laitoin porkkanaraastetta ja kananmunaa.

Avainsanat: jauhemaksapihvit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.02.2011 - 19:13

Itse olen laittanut jauhoja ihan vähän ja kananmunaa. Varovaisesti käännellen ovat pysyneet koossa. Ja jopa hyviäkin olivat. Tosin aikaa on paljon kulunut kun viimeksi tein.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.02.2011 - 16:17

En ole jauhemaksapihvejä tehnyt,mutta olen kuulut että raastettu raaka peruna autaisi,että pysyvät koossa.
Itse taan maksapihvejä viipaleista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 16:31

Keitetty peruna pitää sen koossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 17:55

Kyllä minä pidän maksasta ja paistan jauhemaksapihviä usein. Laitan sekaan hiukan nokareen nautajauhelihaa, kananmunan ja ruokalusikallisen korppujauhoa, sipulit ynnä muut mausteet.
Kyllähän sekin haperoa on, varovasti saa käsitetellä, laitanpa potun seuraavan kerran sekaan.

Tähän voinen sivujuttuna kertoa harmittavan jutun kun kertostalossa paistoin maksapihvejä, siis
vain maksaa ja kun vahingossa pannu kuumisi liiaksi ja käry kävi pihveistä, niin palovaroitin
riemuitsi sai sydämensä kyllyydestä kiljua.
Minä lyhyenläntä akkaraasu en päässyt edes tuolille nousemaan ja yrittää harjanvarren kanssa vaikka
lennättää sitä pois. Sieltähän alko ukkoo ja akkaa lappaa Jumalan kiitos, eräs mies nappasi tuolin ja
otti sen pois sieltä. senjälkeen opin oven sulkemaan keitiöstä käytävään ja ikkunan auki ulos, kun paistoin jotain, joka voisi aiheuttaa saman reäktion.Ikäni mä muistan sen. Kiva kun saa tälläisiä vihjeitä, joita voi itse kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 18:19

www.kotikokki.net/reseptit/n...aksapihvit

joskus kauan sitten on tullut tehtyä itse mutta mieheni ei oikein innokas ole maksaan joten se ruoka on todella vähissä meillä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 20:25

Pariin otteeseen olen tehnyt äitini reseptillä. Kananmuna ja raastettu peruna pitää pihvit kasassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2011 - 15:40

Olen joskus tehnyt ja käyttänyt raastettua perunaa. Koossa pysyivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2011 - 17:14

Teen minä kun pidän maksasta. Laitan kananmunaa ja porkkanaraastetta sekaan, olen kuullut että tuo kananmuna pitää pihvit koossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 09:49

Mitään nestettä sisältävää ei kannata laittaa, silloin ei pysy koossa. Porkkanaraasteessa oli siis vika, eihän se edes kuulu tuohon reseptiin. Kananmuna kiinteyttää.
Kannattaa paistaa ohukaispannussa, silloin onnistuvat helposti. Itse en niitä enää valmista, ei oikein maksa maistu nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 11:17

Ei maksa vaivaa, kärsiä maksavaivaa. Ite teen ja ite syön. Omatekoiset on parhaimpia ja koossa pysyvät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 14:08

raastettua perunaa ja kananmunaa, pitäisi koossa pysyä. tuostapa tulikin mieleen, että jokupäivä jauhemaksapihvejä voisi väsätä.
Fiina-koiran herkkua Forssan maksalaatikko, tosin koiralle ei voi kovin paljoa ja usein maksaa ruoaksi antaa.