Arvatkaa onko katkera päivä,kun Santun elämä loppuu tänään13.30 ?

Tytär juuri soitti,että sai ajan Sanun piikitykseen...olihan meidän ilona yli 13 vuotta..tosi raskasta luopua.

Lisätty: 12.02.2011 - 16:26

Santtu pääsee taivaaseen tuhkana..ensi viikolla poltetaan...kaunis on uurna minne tuhka laitetaan ja Santun on hyvä olla.

Lisätty: 20.02.2011 - 17:04

Kiitos kaikille kauniisti lohdutitte..

Avainsanat: katkera päivä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2011 - 16:40

Ainahan se on kova paikka, luopua pitkäaikasesta lemmikistä, ystävästä. Vuosien aikana siitä tulee perheen jäsen, jotka oppivat ymmärtämään toisiaan jo pienistä eleistä ja sanoista. Monelle koira on ainoa ja uskollisin ystävä. Joka ei koskaan sano pahasti, eikä luokkaa sinua ja kotiin palattuasi ottaa aina vastaan ilosesti häntää heiluttaen. Hyvää kevään odotusta liisukalle.

Kysyjän kommentti

Kiitos..Aina oli iloinen vataanotto,kun kotia tuli..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.02.2011 - 11:56

En voi kuvitella surusi ja ikäväsi määrää.Jos koira on hyvin sairas on valittavan vain yksi vaihtiehto,eli päästää se kivustaan koirien taivaaseen.Voimia teille kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 12:51

jos sairas on ollut niin sitten on parempi hänen mennä koirien autuaammille haukkumismaille , mutta kyl se tuntuu samalta ,kuin menettäis lähiomaisen ... kurjaa nyt on sinulla , jotta toivotan vain jaksamista surussasi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 13:12

Voi Santtua ja sinua. Nyt vaan tuli Santulle vuodet täyteen ja pääsi taivaan kotiin...vieköön sinne kissojen puolelle meidän Vilmalle terveisiä. Ymmärrän surusi ja ikäväsi. Eläimet ovat perheenjäseniä. Voimia sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2011 - 14:16

Ikävä on nyt sinulla Santtua, mutta ajattele Santun kannalta. Ei tarvitse Santun kärsiä sairauksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 15:01

No on Liisukalla surua kerrakseen ja murhetta, sairautta perheessä ja lemmikkieläimen
kuolema. Kiva kun puhutte eläinten taivaasta. Usein kuulee väittelyäsiitä pääseekö eläimet
taivaaseen, no varmuuttahan ei ole mistään, mutta kyllä minä uskon, että siellä taivaassa niitä
eläimiä on myös. Uusi taivas ja uusi maa, jonka Jumala luo on sellainen,että meidän ymmärryksemme ei täällä alhaalla yllä edes puoliväliin siitä, mitä se tulee olemaan ja jonnekka olemme niin ihmiset kuin eläimetkin matkalla.
Kyllä siellä Santtu ja Vilmakin kohtaavat toisensa. Tämä ei nyt ole mikään tuputusjuttu, mutta haluan lohduttaa Liisukkaa sillä ja toisiakin, joilla rakas lemmikki on kuollut, kaikki jatkuu ...elämäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 16:45

Se on se surullinen hetki onneksi se muuttuu kauniiksi muistoksi. Olen joutunut luopumaan monesta lemmikistäni.Jopa syömäänkin niitä joulukinkkuna,sylttynä ja muuna ruokana. Olen luopunut eräistä rakkaista kissoistani, koirista, sioista joita hoitanut ja kasvattanut, kanoista ja kukoista jotka tipusesta kasvattanut ja hauduttanut toisilla kanoilla.Oravasta,sorsasta joka ihastu minuun eikä millään halunut mennä muitten mukaan ennenkuin keväällä vasta lähti taivaan tuuliin tuli tervehtiin 2kk päästä ja näytti että ystävä löytyi.Linnusta joka lähti omille teilleen.oli nimeltään iines.Voi voi tätä luopumisen tuskaa ,me luovumme lopulta kaikesta.Koita liisukka jaksaa se menee ohitse kun päiviä kuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 17:40

Luopumisen tuska on vaikeampia ihmisen tunnetiloja. Kylla niidenkin ylitse aikanaan paasee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 18:02

Luopuminen on todella kova kokemus itse koin tuon 2009, kuinka monta kyyneltä sitä on vaikea laskea...
Voimia Sinulle!

Aito oli tunne
painoit tassut vasten,
joko leikitään?

Oltiin onnellisia,
hetken ainakin.
Syliini käperryit
Oltiin hiljaa.

Muistoihin talletan,
hetkemme yhteisen,
ajan parhaimman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 19:06

Rakkaat lemmikit...antavat niin paljon,mutta lyhyen aikaa;Santtu meni sitten Sateenkaaren toiselle puolelle,siellä monta ystävää.Siellä peuhaavat yhdessä ilman kipuja ikinuorina,niinkuin meidän muistoissamme aina viipyvät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 19:09

voi Liisukka, ymmärrän tuskasi ja ikäväsi. ainoastaan Sinua voisi nyt lohduttaa ajatus ettei Santulla ole enää tuskia. jaksamista Sinulle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2011 - 20:46

Elämä on luopumista ja kaiken elävän täytyy joskus kuolla. Uskon, että Santulla oli riemukas ja vauhdikas elämä rakkaidensa keskellä, se oli onnellinen. Uskon, että Santtu on nytkin onnellinen viilettäessä uusien ystäviensä kanssa pitkin taivaan rantaa. Katsopas seuraavan kerran pilvenhattaraa, saatat nähdä Santun sieltä sinulle häntäänsä heilauttamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2011 - 17:18

Surusi on suuri ja sanoin kuvamaton. Otan syvästi osaa. Voimia koko perheelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2011 - 19:52

Olen mukana surussasi.Eläimestä luopuminen on yksi rankempia kokemuksia. Se on aina yhtä raastavaa ja lohdutonta.Kauniit muistot lohduttavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2011 - 11:31

surullinen päivä.
yksi ystäväni sanoi kerran että eläintään rakastaa parhaiten kun osaa myös luopua tarpeen tullen.
jaksamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2011 - 12:11

Poikieni koira yli 10 vuotias jouduttiin lopettamaan tammikuussa. Koiralle tuli räjähdysmäisen nopeasti kehittynyt ns. nisäkasvain ja syöpä oli levinnyt jo hyvin laajalle alueelle tehden etäpesäkkeitä runsaasti. Menetys oli todella raskas ja kaipaamme perheenjäsentämme todella paljon, mutta parempi näin, sillä koiralla olisi ollut todella tuskallinen loppu. Voimia sinulle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 18:32

Voi ei!! Oten osaa!!