Mikä on henkilötilinpäätös?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2008 - 19:52

Henkilöstötilinpäätös tehdään ainakin julkisella sektorilla yleensä tilivuoden ( kauden ) lopussa.
Sen tehtävänä on kuvata henkilöstövoimavaroja ja niissä tapahtuneita mahdollisia muutoksia.
Henkilöstöilinpäätöksessä voidaan kuvata ( numeerisesti ) mm. henkilöstömäärää, sen rakennetta, henkilöstön osaamista ja esim. kouluttautumista. Lisäksi numerotietoa ( tunnusluvuin ) voi olla esim. henkilöstön terveydentilasta ja hyvinvoinnista,
Se mitä ei numeroin voi kuvata :-) kerrotaan sanallisesti.
Henkilöstötilinpäätökset tulisi ainakin kuntasektorilla tehdä yhdenvertaisenai ( esim. samoja tunnuslukuja käyttäen ), niin että voidaan vertailla kuntien keskinäistä osaamista, tehokkuutta yms. keskenään.
Alla suht hyvä lähde
www.kunnat.net/k_perussivu.a...30905;1663

Lähteet:
www.kunnat.net

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2008 - 02:06

henkilöstötilinpäätökset ovat yleisiä myös yksityisellä sektorilla.
Kunnissa vasta harjoitellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2008 - 10:43

Henkilöstötilinpäätös
Henkilöstötilinpäätös kuvaa yrityksen osaamispääomaa ja henkilöstön rakennetta. Henkilöstötilinpäätös auttaa arvioimaan yrityksen tulevaisuuden näkymiä. Se antaa tietoa, joka tukee päätöksentekoa ja henkilöstön kehittämistä. Henkilöstötilinpäätöksellä on virallisen asiakirjan luonne.

www.ttl.fi/Internet/Suomi/Ai...linpaatos/

Lähteet:
www.ttl.fi/Internet/Suomi/Ai...linpaatos/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2008 - 21:24

Henkilöstötilinpäätös ilmaisee yrityksen osaamis-ja kehityskaarta.Eräänlainen arviointi tulevaisuudesta.On virallinen ja tehtävä.