Minkä joen tulvassa on menehtynyt eniten ihmishenkiä?

Avainsanat: tulva

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.02.2011 - 11:23

Keltaisenjoen valuma alue on yli miljoona neliökilometriä ja pituus lähemmäs 4800 kilometriä. Tämän vuosisadan pahin tulva sattui vuonna 1931. Touko-marraskuussa peittyi veden alle täydellisesti tai osittain yli 100 tuhatta 21000 neliökilometriä. 80 miljoonaa ihmistä joutui kodittomiksi ja ainakin miljoona kuoli tulvassa ja sen jälkeen puhjenneissa epidemioissa ja nälänhädässä. (Yksi miljoona kuollutta.)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.02.2011 - 09:29

Suurin lienee ollut tuhansia ihmishenkiä vaatinut Hollannin ... Brisbane joki

www.hs.fi/keskustelu/aihealu...ti=5697991

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 09:42

Kiinassa 1931 Keltaisen joen tulvassa hukkui noin neljä miljoonaa ihmistä.
Olisikohan se mahdollisesti suurin määrä.

Lisätty: 09.02.2011 - 12:04

Some listed the Yellow River death toll alone to be as high as 4 million, 1931.

Lähteet:
Kiinan hasardit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 12:15

En kyllä tiedä mikä tulva niellyt eniten. Mutta surullisena katselee lämpimiä ja köyhiä maita kun liejun mukaan joutuu ja kuolee. Ihan kamalaa ja sitten tulee vielä tauteja ja kuolee niihinkin suuria määriä ihmisiä ja eläimiä. Käsittämättömiä katastroffeja.Kaikki lähtee liikkeelle .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 17:01

Jollet Justus olisi laittanut jokea siihen olisin vastannut Ison Kirjan mukaan Noakin tulva vai
olisiko ollut Noakin aikainen tulva. Eihän minulla kyllä mustaa valkoisella lukumääristä olisi ollut.

Lähteet:
omat ajatukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 22:26

Juu Keltaisen joen tulva se oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2011 - 17:07

Veikkaan myös keltaista jokea.