Hyvä uutinen kaikille suklaan rakastajille, kait olette jo tästä kuulleet ?

Tutkijat: Suklaa on superruokaa - päihittää jopa osan hedelmistä

www.iltalehti.fi/terveys/201...8_tr.shtml

elikä kaikki kipin kapin tänne

rajavartija.blogspot.com/200...puoti.html

Lisätty: 08.02.2011 - 09:06

Ne jotka avasivat linkin saattoivat todeta että tässä olikin kysymys jostain ihan muusta kuin siitä "vanhasta serotoniinista"

"Tuttua asiaa, tutkimuksista olen lukenut jo vuosia sitten. Suklaa nostaa serotoniinitasoa ja lisää mielihyvää, siitä on ollut tutkimuksia jo kauan sitten. "

... pelkkä mielihyvä ei täytä superruoka kriteereitä....

Avainsanat: suklaa superruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2011 - 01:16

Vähän ristiriitaista tietoa taas ?
- Kaakaopavut ja siitä valmistetut tuotteet, kuten aito kaakaojauhe ja tumma suklaa pitäisi lisätä superruokien listalle,
Suklaan valmistus vaatii kyllä ymmärtääkseni kaakaojauheen kuumentamista ?
Testissä selvisi kuitenkin, että suklaan kuumentaminen tuhosi sen terveelliset ainesosat.
Silti uskon sen "terveellisyyten" (kohtuudella).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.02.2011 - 20:12

Ilmankos, minä olen kuin elävä suklaamainos. Olen aivan hulluna suklaaseen.
Omenat ja appelsiinit jäävät tuohon. Yölläkin kun herään, huomaan kaapinoven narahtavan
ja minun kätöseni olevan suklaata täynnä.
Aamulla on vuode sen näköinen lakanoineen, että suklaasodasta on ollut kysymys.
Liekö ne antidioksinit sitten niissä lakanoissa, en puoliunisena tiedä onko vatsaan mennyt
mitään.
Olipa hyvä, että löytyi oikein tutkimus minun suklaahimolleni ja sen terveydellinen vaikutus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 20:13

Nonnii,olen julistanut sitä samaa koko pienen ikäni,ilman tieteellistä tutkimusta,ihan makutuntumalta.Suklaa on SUPERRRRRUOKAA!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2011 - 07:07

No ilimankos minä Dubaista toin kaamean paljon sitä ihanaa Galaxyä...se on taivaallisen hyvä suklaa ja työkaveritkin olivat suut niin muikeina. Miksikähän sitä ei ole Suomessa myynnissä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2011 - 08:07

Juu tuli tuo ilmoitus luettua, että tummaa suklaata vaan nassuun... ei ainaskaan enää voi sanoa että vaan herkuttelen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2011 - 08:46

Tuttua asiaa, tutkimuksista olen lukenut jo vuosia sitten. Suklaa nostaa serotoniinitasoa ja lisää mielihyvää, siitä on ollut tutkimuksia jo kauan sitten. Kohtuudessa on hyvä pysyä silti.

Lähteet:
masennuslääke?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2011 - 09:01

Milloin mikäkin on terveellistä ja vähän ajan päästä taas hyvin vaarallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2011 - 09:56

Kelle sopii mikäkin. Enemmän minä saan mielihyvää vaikka persikan syönnistä kuin suklaasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2011 - 11:47

Kyllä suklaalla ihmeellinen vaikutus on. Se on kuin huume ja jää koukkuun kun alkaa syömään. Ei osaa lopettaa.Sen takia koitan välttää,yleensä herkkuja.Mutta kun juo yöllä herättyään lämminmaitokaakaota johan nukkuu pian uudestaa,mikä serotoniini siinä vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2011 - 14:56

Wuhuu! Hyvä uutinen on kyllä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2011 - 21:55

Suklaa on aina ollut intohimoni, mutta jota nyt joudun säännöstelemään. Ei kaiketi kaikki suklaa ole superruokaa, mutta sen sijaan kaakaonibsien sanotaan olevan; niitä saa terveyskaupoista. Kaakaonibsit ovat lisäaineettomia sekä puhtaasti tuotettuja kuorittuja ja rouhittuja kaakaopapuja. Cocovit kaakaonibsit sisältävät runsaasti flavonoideja, antioksidantteja sekä mineraaleja.

Lähteet:
oma ruokakaappi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2011 - 13:23

Suklaa himoistani suurin, tumma suklaa on terveellistä.