Onkos kukaan Napsulaisista tehnyt puupiirrosta?

Onkohan se kuinka vaikeaa ja pitäisikö valita yksinkertainen mallikuva?

Lisätty: 07.02.2011 - 15:15

Kiitos vinkeistä. Meillä koulussa pitäis tehdä sellainen puupiirros nimenomaan jonkun maalauksen pohjalta, yritän löytää jonkun simppelin näin alkuun. :)

Avainsanat: puupiirros

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2011 - 21:33

kouluaikana kuvaamataidon tunneilla opetettiin tekniikka,
jossain elämänvaiheessa harrastelinkin vähäsen,

harrastelu kannattaa aloittaa yksinkertaisista kuvista ja sitten kun tekniikka sujuu voi edetä isompiikin töihin

ihan aluksi voi hakea tuntumaa siihen kaivertamishommaan esimerkiksi linoleum levyillä (näin meitä opetettiin aikanaan) ja siitä sitten ajan kanssa siirtyä puukaiverrukseen ....

www3.jkl.fi/taidemuseo/stg/koho.htm

Kysyjän kommentti

Kiitos vinkeistä! :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

-m-
Vastattu: 06.02.2011 - 22:20

Yläasteen veistotunnilla näin opettajanhuoneen ikkunalla erikoisia puutalttoja. Olen aina ollut innokas kokeilemaan kaikkea uutta niin tottakai halusin testata myös niitä. Ensimmäinen kaiverrukseni oli noin nyrkin kokoinen hevosenpää leimuavalla harjalla. Seuraavaksi tein erikoisen kynttilänjalan kaivertamalla ja sitten kukkatelineen seinälle... Perustettuani perheen jouduin ikäväkseni luopumaan käsitöistä kokonaan, ehkäpä sitten eläkkeellä on aikaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2011 - 23:08

Puusepän hommissa ollessani 50-luvulla tein. Oli mukava joutessaan taltalla etsiä mitä puusta löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 07:17

No enpä ole tehnyt, utta poikani teki minulle koulussa puisen maustehyllyyn ja siinä on komea laivan kuva joa on poltettu, se on todella hieno...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 09:53

Ei mummu ole puuveistoksia tehnyt, mutta yhtenä vuonna olin innostunut palsasta kovertamaan ja kaivertamaan sellaisia ikonia muistuttavia kapeita tauluja. Minun vanha äitiin osasi niitä tehdä.
Isänikin innostui kaivertamaan, tarvittiin terävä puukko ja sellainen taltan muotoinen vehje.
En ole varmaa oliko se palsaa , hyvin kevyttä ja vaaleaa, sitten sitä jollakin tummalla aineella
värjättiin ja hiottiin vaaleampia varjo ja valokohtia tauluun.
Olivat vuosia minullakin seinässä. Kirjoitin nyt tänän tähän, siis ei mitään puuveistoksia ole syntynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 16:02

En ole mutta taulu on puinen jossa kaunis maalais maisema. On tullut mummultani .Vuodelta 1943v joku sen on kaivertanut sota aikana, luuslisin, ajan kuluksi. On kaunis, lakattu päältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 12:44

En ole tehnyt, ei ole kukaan opettanut.