Kummastako nautit enemmän Runebergin runoista vai Runebergin tortuista?

Minä kun pidän molemmista.

Avainsanat: runo vai torttu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2011 - 22:12

Runot on minun mieleeni enemman kuin nuo tortut. Taalla etelan tietokoneissa ei ole kaikkia suomen kielen kirjaimia. Terveiset Teneriffalta ja virtuaalikahvit sinun kanssasi juon sirkkaliisa.

Kysyjän kommentti

Kyllä hyvin selvän sain siis virtuaaliset eivät taida lihottakkaan.
Taidat olla jo kotimaassa kun luet tätä. Kiitos kaikille muillekin
torttukahvittelijoille ja runoilijoille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.02.2011 - 21:19

Kyllä runoista nautin enemmän..Ruuneberin torttu on hyvää,mutta yksi riittää minulle..mistä nautin kahvin kanssa..Runoista pitkäaikasempi ilo..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.02.2011 - 21:26

Rehellinen ollakseni, niin en kummastakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 21:39

enpä muista koska olen viimeksi kumpaakaan nauttinut, runoja tai torttuja.
joskus itse valmistanut hamassa nuoruudessa Runebergin torttuja, oli kyllä parempia kuin leipomon tortut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2011 - 22:04

Tortuista tietenkin.Ovat aivan ihania, kahvin kanssa.Olen lukenut runojakin ja pidän niistä. Niissä paljon sanomaa ja kivoja sanoja joita pitää miettien lukea jotta ymmärtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 00:33

Tortuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 01:19

Tortuista ehdottomasti,sitäpaitsi niitä saa rajatun ajan,runoja voi lukea koska haluaa.Mä en voi vastustaa torttuja.Naapurin luona ip-kahvilla,kysyi haluanko yhtä tiettyä jäätelökakkua(ihanaa) tai Runebergin torttua,vastaus oli painokas: Torttua pliiz!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 06:30

Olen oppinut pitämään niistä tortuista ja tänään aion ostaa muutaman valmiina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 08:10

Runoja en ole lukenut kuin joskus kouluaikaan...
Tortut ovat ihan OK ( vaikka ei lempiherkkuani olekaan), mutta nykyään ovat niin pahuksen kalliita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 09:44

E n kummastakaan mutta jos valittava niin tortusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 09:56

aika aikaa kutakin,
molemmat ovat joskus olleet listoillani,
tänään asiaa arvioidessa,
hyvin tulen toimeen ilman kumpaakaan
_________

Nyt metsäss’ ei oo oksaakaan,
Mill’ lehtiverho ois.
Nyt talvi vaan on valloillaan,
Kun karkas suvi pois.
(JLR)

... ja se torttuhan on sellainen jota syödessä viikset sotkeutuu makeaan möhnään ja murut tippuu rinnuksille ....

Lisätty: 05.02.2011 - 10:32

valperi.blogspot.com/2010/01...rstai.html

Lisätty: 05.02.2011 - 10:35

(JLR) Kaipaus (suomennos Forsman)

fi.wikisource.org/wiki/Kaipa...Forsman%29

valperi.blogspot.com/2010/01...rstai.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 10:42

Kyllä tortuista tykkään ja runoista myös,vaikka en mikään runojen suurkuluttaja olekkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 10:37

Runebergin tuotantoon olen joutunut operehtymään opintojeni yhteydessä, pidin runoistaan. Kyllä se torttukin menee kerran vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2011 - 12:00

Täytyy kyll tunnustaa ett tortut ovat maukkaampia, mut ei passaa unohtaa kulttuuri antiakaan.