Mikä ja missä on Igreja do Camo?

Avainsanat: nähtävyys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2011 - 20:37

Igreja do Carmo

Barokkityylinen Igreja do Carmo ja sen kaksi vaikuttavaa kellotornia ovat vaikuttava näyte 1700-luvun kirkkorakennustaidoista. Rakentaminen aloitettiin jo 1719 luvulla, mutta viimeinen kellotorni valmistui vasta 1800-luvun alkupuolella. Kirkko on tunnettu myös kokoontumispaikkana vuonna 1808 pidetyille salaisille kokoontumisille, joissa suunniteltiin kapinaa Ranskan joukkoja vastaan.

Myös kirkon rakennustyyli on vaikuttava. Pääalttari sekä sivukappelit on koristeltu monin kullatuin kaiverruksin. Kirkon barokkityylinen patsasasetelma on itse kuuluisan portugalilaisen puusepän Manuel Martinsin tekemä.

Nähtävyyksien määrä, joita Farosta löytyy on vaikuttava. Vanhat kirkot, jotka ovat peräisin jopa 1200-luvulta, antiikin aikaisia rakennuksia, joissa on upeita mosaiikkikoristeluja tai yksi kaupungin kauniista puistoista, luovat Farolle sen viehätyksen.

www.matkaopas-faro.com/faro-...vyydet.htm

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.02.2011 - 12:53

Tuolla Lisbon kartan keskellä alaosassa Estacáo do Rossio:n alapuolella.
Siellä on muitakin Igreja:joja ? Puhutaankohan samasta ?
www.planetware.com/map/lisbo...-p-lis.htm
Muuta www.strawberryworld-lisbon.c...carmo.html
Tarkoittaako "Carmo" karamellia vai Karmeliittamunkkia ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 16:30

Lissabonissa
nykyään arkeologinen museo
alunperin kirkko ... maanjäristyksen raunioittama