Puutarhaihmiset, ovatko ensi kesän suunnitelmat valmiina ?

jos on vielä tilaa uusille ideoille, tässä yksi vinkki (tosi vihreetä)

valperi.blogspot.com/2011/02...reeta.html

... sammaleet käyttöön .....

Avainsanat: vihreä idea

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 21:12

Sammaleet on niitä joita pitäisi arvostaa.Niissä saattaa olla satojavuosoia vanhoja sammaleita. Mutta aika arka kaveri kun on erakko.Sääliksi käy sammaleitten kun vanhat metsät hakataan kokonaan poi. Kuolee sammaleetkin.Kyllä kesän suunnitelmat on valmiina. Juureksia ja kukkia .Siellä nytkin maassa maartisokkat ja parsat.Hernettä laitan että saapi napostella.Kuva oli komia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 20:34

Minä olen tuota sammalta poistanut varjoisimmalta tontin kulmalta isot läjät ja laitoin tilalle suojakankaan päälle 500 kg sileitä rantakiviä, ja on tosi helppohoitoinen alue ja kaunis katsella, aurinkoisimman tontin kulmaan laitoin suojakankaan päälle kuution haketta ja koristeita sekä 2 suihkuallasta ja paahteen kestäviä pensaita, ja on helppohoitoinen ja kaunis katsella, vielä on 2 tontin kulmaa laittamatta, mietintä myssyni on vissiin rikki kun ei hyviä ideoita tule, mutta en sammalta taida laittaa kun siitä eroon pääsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 20:39

sammal on niin upeata;en ikinä poistais...Japanissa sitä vaalitaan ja hoidetaan,varsinkin temppeleiden mietiskelypolkujen varsilla ns.metsiköissä.Itse olen jo suunnitellut hyötykasviyhdistyksen siemenluettelosta pienoisen listan ja vinkkejä otetaan vastaan ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 20:47

Jeps, varsinaista puutarhaa minulla ei ole, mutta nyt viimeinkin taidetaan saada ne mustaherukkapuskat mökille laitettua. Rakas mieheni teki oikein lupauksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 21:20

En suunnittele parvekettani näin aikaisin vielä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.02.2011 - 22:31

Ei mitään suunnitelmia - tulevat sitten sitä mukaa kun entiset istutukset nousee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 07:36

Voi nyt kysyit pahan. Suunnitelmia on ja paljon. En uskalla tähän kirjoittaa kaikkea. Sammaleesta sen verran, että toiset haluavat sitä poistaa ja minä haluun sitä lisää. Nurmikko on kaunis jos siinä on sammalta ja meillä on vähän juuri sopivassa kohti. Isojen kivien päälle yritän saada lisää sammalta ja kaadan kivien päälle piimäpurkin jämiä. Sammal on niin kaunista. Heinäseiväsrakentamista on ensi kesäksi ja..ai niin ei pitänytkään kaikkea kirjoittaa. Reissuilla saa hyviä vinkkejä, mutta tuollaiseen vihernaiseen ei taidot riitä. Kesätytön taas teen jonkinmoisen...ai niin nyt pääsee rönsyämään. Siis suunnitelmia on ja sopivasti juuri ilmestyi Viherpiha ja Kotipuutarha-lehdet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 10:52

en edes toreita kukkia laita parvekkeelle, ostan muovi sellaisia, niin on huolet kastelusta pois.
Olen jo käynyt käsistäni niin kömpelöksi, tai olkapäistäni, ettei kasteluhommat nouse hyllyn tasolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 20:27

Kyllä tässä jo mielessä liikkuu mitä kaikkea ensikesänä kasvattaa..Ei näy missään vielä vihreyttä..pelkkää valkoista vaan..linkissä oli kyllä kivaa kesän vihreyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2011 - 12:19

kovin on mielessä kaikkea. ei vain pysty totetutamaan tänäkään vuonna. mutta eilen tuli kuvasto kotiin joten ilahdutan itseäni "kerttiskukilla" .
kunnon pitkäaikainen harkinta pihan suunnittelussa taitaa olla pare munkin kohdalla

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 03.02.2011 - 15:10

Pihallemme on tulossa ensi kesänä suuri ruusupenkki jonka perustukset ovat jo viimekesänä tehdyt. Keväällä tilaan pari kasettia multaa ja alan väijyä edullisia ruusutarjouksia.