Millainen on ihminen kun sillä naama kuin petolinnun p...se?

Avainsanat: naama kuin petolinnun p...se

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 10:39

se on jotain samankaltaista kuin naama joka on riihenseinästä repäisty tai kirvehellä veistetty.
mutta kauneus on katsojan silmässä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 10:07

Ainankin kamalan näköinen.En ole kyllä tarkkaan katsonut petolinnun pyrstönalle,voi olla nättikin,täytyy syynätä tarkempaan,että osais kertoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 10:49

hän tietää

www.google.fi/imgres?imgurl=...amp;ty=106

Lisätty: 01.02.2011 - 19:10

itse asiassa tämä vertauskuvallinen sanonta lienee alun perin kuulunut seuraavasti: "naama kuin petolinnun perseestä tullu" , sillä ei petolinnulla ole mitään häpeemistä pyrstönalusensa suhteen (tiedän sillä olen biologin valistama) , sen sijaan jätöksensä saattavat olla vähän muita sotkuisempia ....

jos itselleni tulisi mieleen käyttää moista vertauskuvallista ilmaisua jostakusta, niin silloin se kyllä aiheutuisi paremminkin kohteen sisäistä epämielyttävyyksistä kuin ulkoisen viehätyksen puutteesta ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 11:10

Ruma taitaapi olla pahemmasta päästä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 11:21

Joskus niitä näkee, mutta jokainen on sellainen kuin on. Kaikille ei ole kauneutta tai komeutta annettu, kuin hyppysellinen.....sanoo tässä punkero, taas lisäkiloja reissussa tuli. En paljon viitsi peilin edessä seisoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 11:46

Olen joskus kuullut miesten sanovan naisista että naamakin oli kuin petolinnun perse, eli kait se rumaa sitten tarkoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 11:58

Oletan tunnistavani tuon ihmistyypin.... niitä näkee livenä päivittäin kun ihmisvilinään menee. Eräs tuttavani luonnehti omia hiuksiaan tuolla tapaa kun olimme lomareissulla, oli kuuma ilma ja vesikään ei varmaan sopinut hiuslaadulle. Kampasuat ei saanut ojennukseen.
Kyllä se tarkoittaa rumaa ilmestystä eli lähinnä varmaan hoitamatonta/huolittelematonta. Jos on vähemmän kauniina syntynyt, sille ei tietenkään voi mitään, mutta voi sentään jotain pientä parannusta tehdä ulkonäkönsä eteen. Käydä vaikkapa kampaajalla ja katsoa mitä päällensä pistää - ne lököttävät verkkaritkaan eivät ole ihan jokapaikan asuste.
Voisi melkein antaa joitain nimiä ... mutta tulisi rangaistus varmaan .... julkisuudessa on loistoesimerkkejä "petolinnuista".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 12:33

Repesin valperin liitteen kanssa,tietty googlesta hakusanalla "petolinnun p*rse"...:-D:-D
Taitaas olla vähemmän nätti naama tai ulkomuoto?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 14:50

Vetoan Valperiin ja "lainaan hänen kuvaansa". On aito.

Lähteet:
Valperin kuva

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.02.2011 - 19:54

Vähemmän kaunis tai komea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 20:19

Lukeutunee samaan kategoriaan "naama on kuin sateen pieksämä lehmän paska" kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 03:23

Olisikohan vähän rupsahtamista tapahtunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 03:25

Sanontoja. www.sci.fi/~alphabet/vertaus.html
Ko. sanoilla googlen kuvahaulla suodattimet pois päältä oli ensimmäisenä eräs Johanna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 21:19

Silloin jos hiukset ovat epsiistit hoitamattomat..on kyllä kun petolinnun p...se..tai harakanpesä..
Itse totetsin vasta,kun oli muoto mennyt hiuksista..piti samantien tilata parturi..taas viitsii peiliin katsoa..