Huomenta napsut. Miltäs kuulostaisi lomahotellin huoneistokohtainen palvelija?

www.napsu.fi/matkailu/matkak...-18--Dubai

Lisätty: 01.02.2011 - 11:17

En tykkäisi itsekään sellaisesta. Haluan olla omassa rauhassa ja aina pyytäessäni saanut hyvää ja tasokasta palvelua kaikissa maissa, melkein kaikissa. Kokisin oloni todella epämiellyttäväksi jos koko ajan joku kyselisi ja katselisi.

Avainsanat: luxus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 09:18

Kuulostaa suorastaan ylelliseltä.En usko,et sellaista kaipaisin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 08:25

En minä välittäisi sellaisesta palvelusta. Isäni oli joskus Thaimaassa sellaisessa luxus hotellissa ja jatkuvasti joku siellä huoneessa joku laukkasi, pyyheliinakin monta kertaa päivässä vaihdettiin, ja aamupalalle kun meni niin yksi polville laittoi ruokaliinan ja toinen sitä aamupalaa pöytään kantoi, isäni kärsi asiasta kun ei mitään omaa rauhaa ollut, ei luxus hotelleihin sen koommin mennyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 08:35

En minäkään perusta henkilökohtaisesta "avustajasta"...vielä,paitsi jos hieronta kuuluu palveluun ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 09:31

riippuu vähän sen palvelijan toimenkuvasta

Fez (Marokko) Sheratonissa (60-luvulla) niitä oli kaksi,
toinen nukui huoneen oven edessä käytävällä ja toinen lymyili huoneeseen kuuluvassa pihapuistossa

(nämä olivat lähinnä huonekohtaisia yövartioita ja niillä oli hyvin rauhoittava vaikutus)

Panama Cityssä, (hotel Excecutive) oli 24h aamiaistarjoilu (buffet&warm service, kuten hotellimainoksessa luki ja huonessa nappi jota painamalla paikalle ilmestyi "Your personal servant" niinkuin asia oli huone-esitteessä ilmaistu ...

tämä oli vähän häiritsevää, koska se "Your personal servant" ilmestyi nappia painamattakin vähän väliä kysymään onko kaikki OK .....

.... kyllä maailmalta palveluja löytyy ... rahalla saa ja hevosella pääsee ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 09:58

En välitä sellaisesta, Italiassa on kerran ollut luxushotelli ja koko ajan joku tramppasi ja kyseli onko toivomuksia. Koen sellaisen rasituksena. Kaupungeissakaan en mielelllän ota 5-tähden hotellia koska niissä on ukkeli kumartelamassa ulkovella, kantaa laukut ja pitää meittiä minkä verran milloinkin antaa tippiä jne.
Prahassa oli myös viiden tähden hotelli eikä respan ohi päässyt ilman että kysyivät toiveita, tekivät sen ihan fiksusti kyllä, se ei ylirasittavaa.
Sheraton on sana jota kartan!!
Muutoin hyvää hotellipalvelua arvostan mutta se toimii parhaiten siten että itse menee respaan ja kysyy tarpeellisia asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 10:02

Backtadin konkressipaltsia rakennettaessa oli kaverilla filippiino palvelijana.
viikon lopulla meni autoillen tutustumaan "Edeniin" ja pyysi palvelijan hakemaan kanan, kynimään sen ja laittamaan jääkaappiin.
Takaisin tultuaan oli hyvillään että saa yöpalaa laitettua. Avattuaan jääkaapin oven siellä se kynitty yritti kohmettuneita siiventynkiään oikoa!
Kuulemma pysähtyi miettimään, unohtuikohan häneltä joku asia pyytämättä toimintaohjeista?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 10:35

Pattaylla luxus sviitissä se tuntui ärsyttävältä, jos silmänsä nosti katsekontaktiin, niin heti oli piika kysymässä miten voin auttaa. onneksi eivät sentään yöaikaan sviitin makuuhuoneessa olleet auttamassa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 11:12

Ei taida olla minulle, pitääpi olla kukkarossa todella paljon ylimääräistä että tonne pääsee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 14:39

Siitä on kauan aikaa kun olen hoteliisa yöpynyt, kohta 50 vuotta ajatelkaa. Oliko edes silloin sellaisia
huonepalvelijoita. Oma mieheni toimi silloin joskus ennen kauan kauan sitten huonepalvelijanakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 18:27

Ei kuulosta kovin mukavalta minua rupeaisi ehkä ahdistamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.02.2011 - 19:44

Joissakin tilanteissa olisi ihan hyväkin. Keittäisi aamulla kahvit ja kattaisi pöydän, illan päätteeksi kävisi sijaamassa vuoteet ja tekisi mehukkaat yömyssyt valmiiksi.
Mutta yleisesti ottaen: ei kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 20:43

Puistattaa pelkkä ajatuskin. Tykkään olla rauhassa omissa ajatuksissani tai joogaamassa ja parhaiten tämä onnistuu varhain aamulla tai silloin kun puoliso on lenkkeilemässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 20:58

En kyllä tykkäisi jos joku kävisi jatkuvasti huoneessa jotakin kyselemässä..siinähän menisi todella oma rauha..Jos on tarvetta tilata huoneeseen,sen voi itse tehdä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 02:49

En huoli vielä avustajaa, omissa oloissa on mukavampaa.