Huomenta koiralliset napsulaiset. Onkos teidän pennuissanne esiintynyt tällaisia perittyjä ominaisuuksia ?

etsiessäni yhtä vanhaa juttua törmäsin tähän vanhaan muistiinpanooni ....

valperi.blogspot.com/2007/07...-kill.html

Avainsanat: perityt ominaisuudet ja vaistot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2011 - 11:20

Takavuosina koirani ns.puhdasrotuinen(ei ollut enää pentu,vaan nuori koira)ja kaverin koira ns.monirotuinen ajoivat kimpassa entisessä Arabian rannassa(silloin täysin hoitamaton alue)jäniksen kiinni,molemmat paimenkoiria.Mun poika ihmetteli pää pyörällä,kun toinen repi himoissaan jänistä suihinsa,lopulta osallistui syöminkeihin.Kissoissani on ollut enempi tappajan ominaisuuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2011 - 12:37

Nuori jänis onkin helppo saalis jostain tuota lueskelin. Viime kesänä meidän kissat otti monta jänistä omaksi paistikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 12:38

Vanhempi kissoistani (naaraspuolinen) metsästi mökillä hiiriä yms. ilman, että sitä olisi emo ollut opettamassa. En tiedä mistä tämä poikapuolinen kisuli on geeninsä perinyt, se kun metsästää enimmäkseen perhosia, ampiaiset näyttää jättävän rauhaan - lienee oppinut kokemuksella, ei geeniperimällä.

Lisätty: 30.01.2011 - 13:03

Sortsit, en ymmärtänyt lukemaani, että koiristahan taisikin vain olla kysymys. Saittepahan ilmaiseksi myös kissatietoutta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 14:34

Husky-vainaani, muuten niin kiltti koira, tykkäsi syödä siilejä.
Toinen mille se ärisi ja jopa puri, oli mustalaiset. Minä en todellakaan ollut sitä ominaisuutta opettanut, enkä siilien syöntiäkään.
Koira juoksi ovelle hampaat välkkyen jo ennen kuin mustalaisten auto oli edes kääntynyt pihatielle.
Lapsena minäkin tunnistin aina äänestä, kenenkä auto meni ohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 14:36

Eipä ole koirani metsästys tyyppiä ja en todellakaan voi jättää mihnkään kytkettynä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 16:43

En ole saanut pentuja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2011 - 10:25

koirahan on peräisin kesyyntyneestä sudesta, kyllä ne alkukantaiset vaistot pysyy takaraivossa.
Fiina-koirani jos näkee oravan, siilin , jäniksen tai linnun , kova hinku on päästä lähemmäs, on jopa parikertaa vetäissyt minut nurin tempaistessaan lähtöön, jos taluttimen naru on ollut liian pitkänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2011 - 21:25

Empä tiedä miksikä naapurin susikoira luuli minua kun kaatoi minut maahan ja puri reiteeni, ennenkö isäntä pääsi hätiin.
Olin jotain 15 kieppeillä. Sen jälkeen en ole koirista pitänyt kovinkaan paljon.
Jäljet ovat vieläkin muistona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2011 - 02:33

Ovat pyydystäneet vaikka mitä, koirat ovat petoja. Yksi huskyni laittoi naapurin kisulin parempiin suihin. Mutta naapurisopu silti säilyi.