Montako pyhää paikkaa olet valloittanut?

Näistä luetelluista?
www.iltasanomat.fi/matkat/Va...47945.html

Itsellä on kolme ja kohde 21 on keväällä suunnitelmissa.

Lisätty: 30.01.2011 - 15:12

Tässä yksi niistä nro 3;
www.napsu.fi/files/images/B/...angkok.jpg

Lisätty: 06.02.2011 - 11:24

www.napsu.fi/user/3800/matka...uvat/1036; papitille.

Avainsanat: pyhiinvaelluskohteet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2011 - 14:54

Käytynä on 3, 4, 8, 14, 15, 16, 18 ja 22.
Kaikki noista eivät kiinnostaisikaan. "pyhien" paikkojen lista voisi olla vähän laajempikin, ehkä enemmän suuntaan "pakko käydä". Lisäisin vaikkapa Petran, Pyramidit, Kuninkaiden laakson, El Alameinin hautausmaat, muistomerkit ja sotamuseo, keskitysleirit, minun tapauksessani Dachau, Pariisin katakombit ja monet muut paikat, joissa ihmisen pienuus ja kuolevaisuus antaa suhteellisuudentajua elämälle. Jollain tapaa olen tyytyväinen siihenkin, että tuli käytyä WTC:ssä pian -93 terrori-iskun jälkeen ja vähän ennen sitä suurempaa.

www.youtube.com/watch?v=k587vshLiR8

Kysyjän kommentti

http://www.napsu.fi/user/3800/matkailu/matkakuvat/1036

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2011 - 09:01

Minulla on 0 !!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 09:02

Ei ollut luettelossa käytyjä paikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 09:03

vain nro: 16 olen taannoin käynyt tsekkaamassa.
vaikka muutamissa noista listassa olevissa maissa olen käynytkin, niin ei ole olleet reitin varrella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 09:37

En ole yhtäkään pyhää paikkaa valloittanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 10:14

Kohde 8 eli Pietarinkirkko kahtena eri vuotena, kohde 24 eli Varanasi kertaalleen ja kokemuksena ainutlaatuinen, kuten myöskin Pietarinkirkko.
Seuraavana haaveissa Intian kohteet 6 ja 10, ainakin jompikumpi näistä.......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 10:17

yhtään noista en ole valloittanut, paikanpäällä olen bongannut 7 tuosta listasta

lista varmasti voisi olla kovinkin erinäköinen jos se olisi jonkun toisen tekemä ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 11:12

Surukseni tunnustan en yhtään paikkaa ole käynyt valloittamassa, edes katastamassa.
Niin köyhä on kultuurimatkailupuoli minulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 11:14

Rampannut Pietarinkirkon portaita ylös ja alas muutaman kerran,mutta valloittanut?Itsellä varsinaisesti pyhä paikka voisi olla Katalonian pyhin paikka,Montserratin luostari ja sitä ympäröivät kappelit ja erakkoluolat. Korkealla vuoristossa on aika lähellä taivasta,ympärillä jylhiä vuoria ja hiljaisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 12:58

Pietarinkirkko on tullut vallattua moneen kertaan, Olympia kerran. Lopuista kohteista kiinnostaa Stonehenge, Machu Pichu, Kailas ja Lhasa.

Ystäväni ovat lähdössä Compostelan tielle toukokuussa ja kovasti haluaisivat minut mukaansa, tällä hetkellä ei taida lomien puolesta onnistua. Mieheni kanssa olemme lähdössä kompastelemaan heti kun vain saadaan yhteiset aikataulut sovitettua.