Lepposaa sunnuntaita! Kerro nimityksiä ulkohuussille?

Esim.syötyjen leipien makasiini.

Avainsanat: huussi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2011 - 08:30

laboratorio, puusee, riuku, täysistunto, jne

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2011 - 08:45

Ihan vaan ulkohuussi tai mietiskelyhuone ( tärkeät asiat ennenmuinoin päätettiin vessassa) !!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 08:48

Pikkulaksi olen huusia kuullut kutsuttavan ja myöskin Kalle Päätalo kutsui sitä kirjassaan syötyjen leipien makasiiniksi,joka on minusta hauska nimitys tälle paikalle.Niin ja vielä tulee mieleeni hyyskä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 08:50

Kyllä lapsena totetesin,että menen (Hotelli hepotukseen.) tyhjennyshuone ja huussi.

Lisätty: 30.01.2011 - 17:00

tuli kirjoitusvirhe...po. hotelli helpotukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 09:06

hyysi, hyyskä, hyysikkä, ulkohuone, ulkokäymälä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 10:20

kyllä se saaressa oli ihan yksinkertaisesti vain paskahuussi .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 11:19

Lapsena sanottiin meillä "Käyn tuolla yhden reiän laudalla". lihan niitä olemassa monireikaisiökin, mutta
pienviljelijäperhe ei tarvinnut kuin vain pienen hyysin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 11:23

Hyyssi on näin stadilaisen korvaan hienosteleva,kyllä se landella käydessä oli vain paskahuussi,mihin mentiin,jos mentiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 13:00

Ulkovessa, paskahuussi, hyyskä, paskio. Rakkaalla lapsella monta nimeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2011 - 19:47

Veski,ulkohuusi,riuku,pashuusi,vcee,puucee,pikkula,ulkokäymälä,rakkaalla paikalla paljon nimiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2011 - 12:04

Tätini kesämökillä sitä sanottiin "paskalinnaksi",jos saan näin rumasti sanoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2011 - 15:42

ihan paskis vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2011 - 17:09

meillä sitä yhdellä kesäpaikalla kutsuttiin "luomula"ksi ja toisessa "linnaksi" jossa kungiaskin sai olla yksin tai jos oli oikein ummetuspäällä, niin silloin toinenmerkitys nimellä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2011 - 17:44

Pikkula

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.01.2011 - 20:59

Monta nimeä helpotushuoneella. Tosi asia kuitenkin on että se on paikka missä kuninkaallisetkin käyvät yksin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2011 - 13:47

Sehän on "Pihanperä"