Onko teillä sammutinpullo tulipalon varalle?Ja osaatko käyttää jos tulipalo tulisi?

Meillä on 3 kappaletta..eli joka kerrokessa 1..Tänään opiskelin miten käytetään,jos sattuisi tarvimaan.

Avainsanat: sammutinpullo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2011 - 21:42

On autossa, veneessä ja eteisen seinällä. Sammutuspeitto on keittiössä seinällä ja olen tulityö kurssin käynyt. Osaisko enää käyttää mitään, kumminkin joutui noita käyttämään toistakymmentä vuotta sitten.
Avoin palava öljytynnyri täytyi peitolla sammuttaa itseään polttamatta ja onnistui kerralla!

Tuleen syttyneen auton mootoritilan olen sammuttanut työtakillani vuosikymmeniä sitten. Oli kyllä lossivahti vieressä sammuttajansa kanssa mutta en halunnut perjantai-iltana jäädä kauas kotoa. Sitä pölyä mikä sammuttajasta lähtee on vaikea poistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.01.2011 - 21:34

Meillä on kellarissa sellainen kun siellä voi puilla lämmittää vesivaraajaa, osaan minä sitä käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 21:54

ei ole sammutustarvikkeita, palovaroittimia kylläkin. toivottavasti eivät joudu tosikäyttöön koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 21:56

Ei ole tässä asunnossa.
Uskoisin osaavani sammuttaa sen, mikä täällä voisi palaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 22:13

sammutuspeitto vaan kotosalla

veneessä oli pullokin, mutta meni veneen mukana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 23:58

Mökillä on sammutin ja palovaroittimet, kotona kaupungissa vain palovaroittimet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 00:10

Ei ole sammutin pulloa, mutta jonkinlainen peite meiltä löytyy! Enkä osaisi käyttää! pitäisi lukaista käyttöohjetta ennen kuin pääsisin tositoimiin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 00:59

Television takana on sammutinpeite... pulloa ei löydy.
Ja olen suorittanut vuosia sitten Tulityökortin, vaikkakin jo on mennyt umpeen mutta taito edelleen tallella...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 04:07

Tunnustan rehellisesti, etten osaa käyttää koko vehjettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 09:11

Ei ole , eikä tile tarkoitan sammutinpalloa.
Lakimääräinen palovaroitin on. Sammutuspeitto ei olisi turha ostos telkan vieraan, mutta
kukapa sen minulle siihen heittäisi, kun yksin vammaisine käsineine olisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 10:31

Kyllä meillä on ja osaan käyttääkkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 11:55

Veneessä ja mökillä. Kotona vain sammutuspeite. Pitäisi kai autoon hankkia pullo varmuuden vuoksi. Palivaroittimia on joka paikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 18:41

Jumppikselle piti sanomani,että yleensä ilmipalava öljytynnyri onkin sammutettava kertalaakista,tekniikka ja tuulensuunta.Sammuttimet muut,sokka pois ja silleen.Olen joutunut harjoittelemaan ja luotan onnistuvanikin.Kotoa löytyy virallinen sammutuspeite,paikaltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.01.2011 - 19:26

Kotona ainoastaan sammutuspeitto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2011 - 11:08

Kyllä on, uskon että osaan sitä käyttää. On myös sammutuspeitto keittiössä. Tulen kanssa olemme varovaisia, ei polteta tupakkaa ja kynttilöitä vartioidaan eli ei polteta huoneessa jos ei olla itse paikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2011 - 00:13

Ei ole pulloa enkä osaisi käyttää. Huutaisin varmaan naapurin apuun.