Hyvää huomenta! Haluatko menestyä?

www.tietoviikko.fi/tividuuni...568960.ece

Lisätty: 28.01.2011 - 06:59

..Tietoviikko..Etusivu
Taustat
Kehittäjän kanava
Keskustelu
Blogit
CIO
Tapahtumat
TiviDuunit
Microsoft Areena White papers

Työpaikat Mikä TiviDuunit? Uratie

HyväLähetä Tulosta Jaa LÄHETÄ KAVERILLE *oma nimesi *oma sähköpostiosoitteesi *kaverin sähköpostiosoite Otsikko: Viesti:
*Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia
TYÖELÄMÄ27.1.2011, 19:12
.Jos haluat menestyä, kehitä tunneälyäsi
.Toisilla on tunneälyä luonnostaan, mutta useimpien meistä pitää tehdä tosissaan töitä sen kehittämiseksi.

Mitä tunneäly sitten on? Vertaa mielessäsi esimiestä, josta tykkäsit ja pomoa, josta et pitänyt. Miksi pidit vain toisesta? Pomojen tekniset taidot eivät varmaan olleet ratkaisevia vaan taidot ihmissuhteissa.

”Toisella vain oli tunneälyä ja toisella ei”, arvioi tutkija Daniel Goleman.

Sosiaaliset taidot ja tunneäly vaikuttavat työelämässä esimerkiksi siihen, viihdytkö työssäsi tai saatko ylennyksen.

”Mitä korkeammalle johtoportaassa nouset, sitä ratkaisevammaksi muuttuu sosiaalisten taitojen merkitys”, arvioi johtamiskonsultti Jim Clemmer.

Onneksi sosiaalisia taitojaan voi kehittää ja harjoitella hankalien tilanteiden varalle.

> Ota vastuuta
Monet esimiehet eivät osaa ottaa vastuuta vaan syyttävät vastoinkäymisistä muita. Vastuunottaminen ei merkitse vain laskujen maksamista ajallaan tai henkilökunnan käskyttämistä. Se vaatii paljon kokonaisvaltaisempaa asennetta.

> Panosta puheviestintään
Puheviestinnän lainalaisuuksien (nyanssien) ymmärtäminen on yksi parhaista tavoista kehittää tunneälyä. Opettele puhumaan avoimesti vaikeistakin asioista, opi suostuttelemaan ja vaikuttamaan.

> Kokeile joogaa ja meditaatiota
Jooga ja mietiskely auttavat sinua rentoutumaan ja keskittymään. Stressi, pelko ja kielteiset ajatukset hankaloittavat päätöksentekokykyäsi. Aivot toimivat stressintilanteissa eri tavalla ja vaikeuttavat moniajoasi.

Avainsanat: tunneäly

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 28.01.2011 - 18:39

Mä oon mikä oon, en voi muuksi tulla....

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.01.2011 - 08:04

En halua, haluan elää elämääni joka on minulle nyt aivan hyväksi havaitsema...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 09:25

Kiitos tarjouksesta, on jo kyllin monimutkainen minun vähäisille aivosoluille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 10:07

Menestyksellä on mielestäni toinen merkitys, kuin tuossa kuvattu. Kokeilkoon ken haluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 10:28

tunneälyn näyttää olevan sitä jargonia jonka varaan konsultit rakentavat rahastusautomaattejaan noin kymmenen vuoden välein ...

osa tästä jumpasta on ihan normaalia itsensä kehittämistä ilman keinotekoista ja mystistä terminologiaa, paremminkin voi käyttää voimavaransa menestyäkseen .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 10:31

Kyllä vaan, mutta ei tuolla tapaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 00:36

Tunneälykkyys on lahjakkuuden laji, jota joko on tai sitten ei - aivan kuten matemaattinen tai kielellinen lahjakkuus. Toki voihan sitä aina itseään prepata ja Golemanin kirja on mielenkiintoinen. Lahjakkuuksista arvostan eniten tunneälyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 01:48

Kiitos - 404 - Sivua ei löydy, ehkä www.tietoviikko.fi/tividuuni...568960.ece
Normaalia hyväpalkkaisten konsulttien höpinää, mitä heikot / huonot johtajat rakastaa. Tuon voisi suomeksi sanoa paljon lyhyemmin ja suoremmin.
Tietysti = "Sosiaaliset taidot ja tunneäly vaikuttavat työelämässä"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2011 - 04:12

Otan aina hyvät opit vastaan.