jos olen puoluekartalla kovasti vasemmalla, olenko suoraan kommunisti? minua haukuttiin:(

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.01.2011 - 13:58

Archie Bunkeria haukkui eräs texasilainen kommunistiksi jo pelkästään sen takia, että hän asui New Yorkissa.
Ihan oikeita suomalaisia haukuttiin "pinkyiksi" sen takia, että oltiin niin läheltä Neuvostoliittoa.
Etkö osaa valita itsellesi puoluetta, vaikka kuulostat kiinnostuneelta politiikasta? Ei se mitään, en minäkään. Politiikka ei tosin kiinnosta, enkä välitä muiden mielipiteistä.
Et kai sinä sentään häpeä kommunisti-nimitystä, jos kerran olet "kovasti vasemmalla"?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.01.2011 - 13:36

itse tiedät parhaiten punaisuutesi.
suomi ei ole kommunistinen maa - ehkäpä siksi saa palautetta ja vähän rankastikin. siihen pitää tottua jos punaisia juttuja kertoilee :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 14:12

Olet sitten ehkä jonkun sortin vasemmistolainen ?
Eikä se ole häpeäksi, siellä esiintyy yleensä vähän enemmän välittämistä toisistakin ihmisistä (empatiaa), eikä vain sitä "Jokainen on oman onnensa seppä" -höpötystä.
Kommunisteja voi kai olla vain kommunistisessa valtiossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 15:16

Et välttämättä jos et kuuluu mihinkään noista poliitiikan lajeista.En itse ainakaan mene politiikan kiemuroihin.Tiedän suunnan suunnilleen, muuta en.Se on oma salaisuuteni en kerro kellekkään.Jos kuuluisin puolueeseen joku sen heti tietäisi.Olen oman onnen seppä.Antaa niiden hoidella jotka valittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 15:26

vasemmistoa epäilen mut en viel kommunistiks haukkuis, saati ollenkaan haukkuis jokainen on millä puolella tahansa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 15:30

Vasemmalla olijoita kutsutaan kommunisteiksi. En kyllä ketään tuntemaani ihmistä (jos sellaisen tuntisin) menisi kommariksi nimittelemään, vapaahan se valinta on. Mutta mitään suurta sielujen sympatiaa ei välillemme syntyisi, ei demarinkaan ole tapana veljeillä.
Onneksi nuo viimemainitut paljastuvat vaikkeivat mitään konkreettista kannastaan sanoisikaan.... merkit ovat selvät. Tietysti jos alkaa agitoimaan, se ärsyttää ja saattaa tulla kommenttia joiltain.

Lisätty: 28.01.2011 - 12:23

Sanaa kommunisti ei käytetä virallisissa yhteyksissä mutta äärivasemmalla olevat ovat kommunisteja, siitä ei pääse mihinkään. Mutta sehän on kunnianimitys, niin itse ovat kertoneet... Suomessa on vielä paljon kommunisteja.

Lähteet:
Vasemmistoliitto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 15:35

Olet lähinnä vasemmistolainen, mutta tarkemmin ajatusmaailmaasi tuntematta on mahdotonta sanoa, oletko kommunisti vai et.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 16:08

jos kommunistiksi nimittäminen tuntuu haukkumiselta silloin tuskin ainakaan aatteellisesti kommunisti voi olla .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2011 - 17:19

Mitäs puhumista kellään on siitä mihin puolueeseen kuuluu tai lähinnä edustaa.
Sehän on jokaisen oma valinta ja jos linjasi olet valinnut pysy rohkeasti valitsemallasi
tiellä, jos se sopii Sinulle.
Eihän haukkuva koira haavaa tee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.01.2011 - 20:10

En sano juuta enkä jaata. Itse tykkään että kun pitää mölyt mahassaan, niin pääsee vähemmällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2011 - 05:17

Nuoruudessani vasemmistolaiset kaverini "haukkuivat" minua porvariksi ja porvarikaverit kommunistiksi. Syynä oli se, että mielelläni halusin tietää enemmän heidän mustavalkoisista mielipiteistään. Kavereita oltiin silti erilaisine mielipiteinemme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2011 - 09:34

Oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee, eikä liioin vasen käsi tiedä mitä oikea tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 01:44

En uskalla kommentoida, mutta teet niinkuin parhaaksi tilanteen näet.