selitä inhimillinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.09.2008 - 21:21

Ottaa kaikissa tekemisissään huomioon myös muut ihmiset/eläimet/luonnon, ja oman tekemisensä vaikutukset näihin heihin; ettei loukkaa/pahoita mieltä jne.

Lähteet:
Tää vaan sillee miu mielipiteeni

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.09.2008 - 19:15

Arvoiltaan ja asenteiltaan moraalisesti hyvä on inhimillinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2008 - 10:03

ottaa huomioon oman tekemisensä vaikutukset myös itseensä, muuten samaa mieltä jonin13 kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2008 - 11:36

Ei tahallaan vahingoita tai loukkaa muita ihmisiä, eläimiä tai luontoa. Tietää mikä on oikein ja mikä väärin. Pystyy tuntemaan empatiaa muita kohtaan ja ymmärtämään erilaisia elämäntilanteita ja kulttuureja. Inhimillistä on myös erehtyä ja tehdä elämässään virheitä, mutta oppia niistä ja kasvaa siten vahvemmaksi ihmiseksi. Inhimillinen ihminen tietää ja tunnistaa oman rajallisuutensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2008 - 02:01

Mikään inhimillinen ei ole ihmiselle vierasta = kaikki ihmisen työ, myös epäinhimillinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2008 - 17:18

ihmisen mittoihin sopiva