mitä mieltä olette ' näsäviisastelusta/ viisastelusta? (juu nou < tuolleen sanottuna)

miuu ainaski täällä napsussa kismittää se jotta ku mää vähän tökerösti kirjotan jonkun kysymyksen, ni heti pitää siihen ' virheeseen' takertua kirjaimellisesti. eli pitäs kyssäri miettii alusta loppuun näköjään hyväksi ettei muitten tarvii alkaa ' viisastelemaan. semmoinen ei haittaa, kun esim. jonin13 vitsailee miun jutuilla, mutta hän myös asiallisesti vastaa kysymykseeni. ( hää on myös miun kamuin, eli tiedän ettei hää pahalla ) joidenkin vastaukset on vaan niitä näsäviisaita ja itse kysymykseen ei sitten vastatakkaan < surku homma sanon mä.

ja muutenkin elämässänne löytyykö moista viisastelua (näsä)?

Lisätty: 29.09.2008 - 13:03

-anteeksi kaikille että tämmöistä palautetta pistin tulemaan. teillä kaikilla kuitenkin on nyt ihan hyviä vastauksia.
- suurin 'suru' mulla oli tossa kysymyksen 'näsäviisailussa' se että minä tai kuka tahansa on esittänyt kysymyksensä vähän ' hölmösti', sitten joku vain takertuu siihen ' hölmöön' kohtaan eikä sitten loppupeleissä vastaa siihen itse kysymykseen ollenkaan.
-en tiedä oletteko te moista havainnut, mutta minä ikäväkyllä olen. ( ps. ootte tei napsulaiset muuten kyllä kivaa porukkata : )

Avainsanat: näsäviisastelu < mitä mieltä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.09.2008 - 18:57

Silloin kun minä olin kakara opetettiin aika ankarasti, että nk. näsäviisastelu on rumaa, huonoa käytöstä, typerää ja sellainen tapa jolla vain munaa itsensä.

Joskus myöhemmin opetettiin, että jatkuva, pikkutarkka toisten virheiheiden korjaaminen on osoitus omasta tyydyttämättömästä pätemisen tarpeesta, ikäänkuin toisten pilkkuja siirtelemällä pyrkisi osoittamaan omaa etevämmyyttään. Ei suositeltavaa ja lopputulos useimmiten huono.

Missä sitten kulkee esimerkiksi näsäviisailu ja hauskan vitsikkyyden välinen raja, on usein aika hämärää ja niinkuin kysyjä jo viittasikin, riippivainen tilanteesta henkilöistä. Samoilla sanoilla toinen voi olla melko hauska, toinen tosi tökerö.

Tervettä maalaisjärkeä tai katupojan nokkeluutta, niin näistäkin ongelmista selvitään kunnialla ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.09.2008 - 18:08

yes that is very nice.näsäily on kyllä hauskaa me harrastellaan sitä töissä joka päivä. I am very sorry if ,sinä loukkaannut tästä ,en tarkoita mitään pahaa kohan vähän pelaan tässä ei haittaa jos laitat kysyksiä vaikka murteella minä puhun murretta joka päivä .menin kauppaan ja sanoin kolome sattoo rammooo lohhii ,johon myyjä sanoi milloin tulit maalta ,sanoin vuonna seihtemänkymmentä kolome, myyjä vähän hämmästy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2008 - 10:09

Varsinkin kirjoitettuna viisastelu, vitsailu ja näsäviisaus saattavat kuulostaa aivan erilaiselta kuin jos sen kuulis sanottuna naamatusten. Puhuttuna kasvotusten tulee mukaa äänenpainot
ja kehonkieli, jotka antavat asioille paljon lisämerkityksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2008 - 02:04

tilannekomiikassa paikallaan useimmiten, mutta usein moni myös loukkaantuu tai pitää vähintään naiivina käyttäytymisenä