onko hyvä idea paistaa graavilohta pannulla

en oo koskaan okeillu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.01.2011 - 19:30

ookkaha savolaasta syntyperää, mun avomiehelläni on aiva yhtä omituusia ruokajuttuja kans(kuopios käyny syntymäs ja rautalammilla kakarana kasvanu, jottemmin helsingin kautta rautavaaralla nuoruutensa). jotta hyvää ruokahalua vaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2011 - 17:58

Minkä vuoksi sitä suolaista kalaa pitäisi paistaa, pilalle menee kalasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 18:07

ei suolakala paistamalla parane, päin vastoin
jos et halua sellaisenaan syödä, tee vaikka lohilaatikkoa (silalakkalaatikon reseptillä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 20:12

Älä kuule graavia pannuun laita laita hapanleivän päälle suoraan ja lasi maitoa.Osta tuoretta lohta tiskistä.Siihen vähän pippuria ja suolaa se paistin panuun ja 4min puolelta ja toiselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 20:26

Enpä minäkään oikein "raaasta" kalasta välitä. Silli kyllä menee uusien perunoiden kanssa, mutta muuten ei mielellään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 20:45

En ole koskaan kokeillut, mutta kokeilemallahan tuokin asia parhaiten selviäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 21:01

Empä ole minkään pannulle graavilohta laittanut, kyllä se leivän päällä menee että humps.
Ja tosiaan jos sitä nyt kovin paljon jää, tee laatikkoa siinä se on paikallaan.
Minä laitan tuoreen lohen mikrossa, olen niin laiska paistamaan. Samoin uunissa tulee
hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 21:41

Jo vähän vanhasta graavilohesta tulee hyvää janssonin kiusausta uunissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 21:50

Pannulle vaan paistumaan,ethän sitä muuten tiedä.Miksi kysellä muilta,kun voi itse kokeilla...

Lisätty: 24.01.2011 - 16:45

pappa,anonyymi on II eli innokas ja intuitiivinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 22:49

Kyllä itse syön kraavilohen tumman leivän päällä...ja olen tehnyt lohipiirakkaa,jos on ollut reilusti lohta.
Voithan kokeilla paistamista..ja kerro sitten meillekin minkälaista oli..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 09:08

Mitähän vitsiä siinä olisi, graavattu kalahan on sellaisenaan jo syötävää. Graavattua kalaa olen laittanut kyllä kiusaukseen ja piirakkaan.

Lisätty: 24.01.2011 - 14:32

Lisään vielä ettei ole hyvä idea. Kokeilla saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 09:16

Ei misssään tapauksessa kannata niin tehdä. Heitä vain suoraan kraavattuna jäteastiaan. Säästyy paistamisen vaiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 17:13

Paistoin kerran kylmäsavulohta pannulla. Se tuli aivan liian suolaisen makuiseksi. Uskoisin saman tapahtuvan graavilohellekin. Suosittelen jotain muuta tapaa "kypsentää" se, ehkä keitossa tai paistoksessa sen maku ei muutu liian suolaIseksi. Kandee koklaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 18:45

Itse teen aivan ihanaa lohilaatikkoa ja ainoastaan vain kraavilohesta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.01.2011 - 00:22

Riippuu lohen suolaisuudesta. Siitä tulee ihan hyvä kalalaatikkokin ellei ole liian suolaista. Mutta graavihan on graavia ja sen käyttötarkoitus on ihan toinen. Kokeilumielessä vaikka tämä:
viipaloitua graavilohta asetaan levymäisesti folion päälle. Pinnalle levitetään sulatejuustoa oman maun mukaan. Kääritään kuin kääretorttu ja pakastetaan. Sitten hieman ennen tarjoilua otetaan esiin ja leikataan viipaleiksi. Sopii erinomaisesti uusien perunoiden, miksei myös vanhojen perunoiden kanssa tarjottaksi. Tai leivän päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2011 - 16:37

En ole koskaan kokeilllut. Olen syönyt sellaisenaan.