Ruokaa ruokaa, mitähän kukin tänää söi.Mitä herkkua mahtoi olla.

Minä tein muusia omista potuista ja karjalanpaisti kastiketta.Salaattia ja vispattua puolukkapuuroa.
Kukahan antaisi hyvän ohjeen kalakiusaukseen.En ole sitä muuten tehny. Tekisin omista potuista.Missä tikkuperunoita ja jokin muu liemi kun maito tai kerma.Mutta oikein maukas.

Lisätty: 22.01.2011 - 21:56

Jos ei nainen sitten mies ,ajatelee ruokaa. Kellepä mahtaa kuulua se ruuanlaitto.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2011 - 18:54

Vastaanpa kerrankin Martta-kysymykseen.
Yksinkertaisesti normaali pyhäateria (minulla - vaimolla pihviruokaa).
Pakasteessa olleita valmiita kotitekoisia lihapullia ja valmiiksi keitettyjä makarooneja mikroon, ketsuppia puolukkahilloa omenapunajuuri salaattia ja punaviiniä. Tuoresalaattina kurkun tomaatin jäävuorisalaatin ja omenan palasia. Jälkiruokana paksussa kermavaahdossa banaanin ja kiivin palasia. Päälle Barbados Rommia + Cokista ja vettä. Ja nyt ruokalevolle.
Älkää aina ajatelko sitä ruokaa ?

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2011 - 18:28

Tein lihasopan, ja se onnistui. Jälkkäriksi vaniljakastiketta ja mansikkasoppaa. Ihan tälläistä perinteistä ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 19:27

Saapa näkee mitä mamma taikoo vielä eteen ennen yötä? Mitään ei vielä ole tullut syötyä aamun karelska pirogin jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 20:03

lihamakaroonilaatikkoa tuli tänään tehtyä hieman lasagnen tyyliin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.01.2011 - 20:19

graavilohta, raclettea, uuniperunoita, entrecôtea, chateaubriandia, foie grassia, ja galette des roisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 20:35

Tässä tuli tänään syötyä eilen tehtyä lihamureketta..uunijuureksia ja perunamuussia..Kuorutin tämän eilisen perunamuussin uunissa..tuli ihan hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 21:07

Putte varoitti meitä aina ajattelemasta ruokaa. Mutta se on minulla pääelinkeino.
Aamupäivällä söin kaikkea eilistä jämää kaapista ja nyt illaksi paistoin pannaria ja
tein vanilja-rahka seoksen ja siihen mansikkaa ja puolukkaa.
eihän se pääruokaa vastaa, mutta tekee joskus hyvää mieli ja on sitten tingittävä
muusta ruoasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 22:09

eilisen blinimässäilyn jälkeen oli vielä niin turpea olo että tämän päivän selvisi aika kevyillä välipaloilla

2.bp.blogspot.com/_dU71uFzeK...kupala.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 11:07

Lohta oli uunissa ja perunamuusia. Lisukkeena vihanneksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 11:34

Aamupalana söin leipää ja jugurttia. Muuta en vielä ole suuhuni pistänyt sillä lähdemme puolenpäivän jälkeen vierailulle ja silää tulee kuitenkin herkuteltua senverran että on parasta pitää masu kohtuutyhjänä siihen saakka. Illalla syömme (ehkä jos jaksamme) lämpimiä voileipiä ja tuoresalattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 17:37

Makaroonilaatikkoa ja jälkkäriksi jätskiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 09:06

Lauantaina meillä oli uuniruokaa possusta, oma reseptini, en tiedä miksi sitä kutsuisin. Lisäkkeenä oli keitettyjä puikulaperunoita ja porkkana-punasipulivuokaa. Messujen jälkeen ei jaksanut mitään ihmeempiä eli monimutkaisia ruokia tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.01.2011 - 23:23

Kyssärini vastauksista poimin sen pannarin. Siihen sitten kaikkea muuta lisukkeeksi - hyvin lähti illalla nälkä.