Mutta se vonkamies - kukas hän oli?

Avainsanat: vonkamies

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2011 - 04:40

Kyll se varmaan Kalle on.

Elämän vonkamies on kehityskertomus koilliskairan maisemissa 1920-luvulla elävästä Kalle Päätalosta. Kalle on utelias, sisukas ja hyväntahtoinen lapsi, josta kehittyy elokuvan noin vuosikymmenen kattavan ajanjakson aikana nuori työmies. Pojan lapsuus kuluu kylän miesten touhuja seuratessa.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Kyllä se Kalle itse oli.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2011 - 23:40

Urho Kaleva Kekkonen!

Lisätty: 22.01.2011 - 05:22

Urholla oli ajopuuteoriat ja kaikki:
suomenmuseotonline.fi/fi/sel...ion=search

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 01:21

Eikös vähän jokamies ole (ainakin nuoruudessaan) aina vähän "vonkannut" ;-)

Muistomerkki ”Uneutettu vonkamies” sijaitsee Taivalkosken Jokijärvenkylän Kallioniemessä, Kalle Päätalon lapsuudenkodin pihassa. ...

Elämän vonkamies on Mikko Niskasen ohjaama elokuva vuodelta 1986. Elokuva perustuu kirjailija Kalle Päätalon romaanisarjaan Juuret Iijoen törmässä.

Mutta mitä tarkoittaa vonkamies, sen jätän muille selitettäväksi ?

Lähteet:
Google ja Wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 09:15

Silmät kiinni jos minulta olisi kysytty olisin sanonut, että Kalle Päätalo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 11:11

Vonkamies -> kahvila-ravintola Päijänteen rannalla, Pihlajakoskella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 11:25

Elämän vonkamies on kehityskertomus koilliskairan maisemissa 1920-luvulla elävästä Kalle Päätalosta. Kalle on utelias, sisukas ja hyväntahtoinen lapsi. Hänestä kehittyy kirjassa vuosikymmenen kattavan ajanjakson aikana nuori työmies. Pojan lapsuus kuluu kylän miesten touhuja seuratessa. Herkko isä on monilapsisen perheen pää, joka on tunnettu ahkerana työmiehenä metsä- ja uittotöissä. Äiti Riitun tehtävä on taas pitää huolta talosta ja kasvavasta perheestä. Alussa Päätalon perhe rakentaa omaa kotitilaa Kallionimeen. Muut tärkeimmät henkilöt ovat, naapuri Hiltu-Jakki ja Arvi-setä.

Lähteet:
muistilokero ja osa tarkistettu googlesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 17:14

www.kirjastovirma.net/muisto...alkoski/04

Muistomerkki ”Uneutettu vonkamies” sijaitsee Taivalkosken Jokijärvenkylän Kallioniemessä, Kalle Päätalon lapsuudenkodin pihassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 09:28

Liitän tuon sanan Päätalon kirjoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 23:47

Vonkmies on Päätalon kirjoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2011 - 06:58

Ukkini oli innokas lukemaan Kalle Päätalon kirjoja - taisipa hänellä olla ne kaikki. Päätalo on elämän vonkamies.