Kuka mahtaakaan olla Tevje?

Pääsen ensi kuussa pitkästä aikaa teatteriin!!! Menen ystäväni kanssa katsomaan musikaalia, jonka päähenkilö on mainio maitokuski Tevje. Arvaatko tai tiedätkö, mikä on näytelmän nimi?

Lisätty: 21.01.2011 - 22:53

Erästä "pääosaa" näytelmässä pitää hallussaan lempisoittimeni... joka soi kirjaimellisesti korkealta ja kovaa!

Avainsanat: juutalaisuus tietovisa kulttuuri teatteri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2011 - 23:00

Yhdet portaat veis ylöspäin ja toiset toisi alaspäin, ja yhdet huvin vuoks ei minnekään ...

Rikas mies jos oisin.

Viulunsoittaja katolla musikaalista. Tevje maitomies.

Oli ilo katsella Turun kaupunginteatterin kultaisina vuosina Ralf Runar Långbackan ohjaamana.

Kysyjän kommentti

Olipas mukava lukea napsulaisten musikaalimuistoja! Tämän valitsin kun siteerasit niin mukavasti tuota mainiota laulua. Kiitos kaikille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 21.01.2011 - 22:53

Hyvä. Voi olla kivakin esitys.
fi.wikipedia.org/wiki/Viulun...ja_katolla

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 04:36

viulunsoittaja katolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 08:19

viulunsoittaja katolla, mulla on se leffa vanhalla vhs kasetilla ja aivan puhki kulunut. katselin sitä yhteenaikaan mennen tullen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 09:19

Viulunsoittaja katolla hieno esitys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 12:05

Onneksi olkoon ja nautinnollista esitystä!Satakunta vuotta sitten olimme pikkupojan kanssa katsomassa Hgin KaupunginTeatterissa Viulunsoittajaa,poika seuras mielenkiinnolla ja intensiivisesti,mutta loppuaplodien aikaan ihmetteli suureen ääneen,kun näytelmässä kuollut henkilö kumarteli verhon edessä ihkaelävänä??!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 13:03

Olen ollut katsomassa tuota kaksi kertaa. Hyvä esitys, ainan olen nukkunut, heränyt kun valot syttyy poislähdön merkiksi.Porissa olin viimeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 22:39

Kivaa teatterimatkaa sinulle..katsomaan Viulunsoittaja katolla..on hieno esitys..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2011 - 20:23

Viulunsoittaja katolla on tullut nähtyä useaan kertaan ja monenlaisena sovituksena, viimeksi Lopen kesäteatterissa (2009), eikä ollut ollenkaan huono tämä amatöörivoimillakaan tehty esitys

mieleenpainuvin Tevjen roolissa kuitenkin on ollut Uljas Kandolin, Helsingin kaupunginteatterissa ja vuosi taisi olla 1965 ?

se tarina kestää monenlaisia tulkintoja, monta hyvää on tullut nähdyksi, toivottavasti sinäkään et pety odotuksissasi ...