Ulkona aivan postikorttimaisema painavine lumisine puunoksineen. Täällä etelässä ei ainakaan pihlajissa ole yhtään marjoja tipulle

Lisätty: 21.01.2011 - 17:59

En oikein ole lintubongari ,mutta hauska tapahtuma joitain vuosiasitten, kun täällä oli sellainen "citytikka". Urhoollisesti monena keväänä on ilmestynyt niskoja nakellen ja hakannut painekyllästettyä sähkötolppaa. No minä huolissani etteikö toinen nyt ymmärrä ettei sillä mitään ruokaa ole, niin minua sitten valistettiin että toinenhan on soidinkutsulla :) joten odottelen että citytikkani ilmestyy nakuttelemaan, niin tiedän että nyt on kevät tullut!

Lisätty: 21.01.2011 - 18:04

Ihania lintuystäviä teillä on. Täällä "cityssä" ei juurikaan niitä pääse bongailemaan ikunasta, vaan mökillä on toinen meno päällä, mutta talvella harvemmin tulee käytyä ja en ole siellä alkanut ruokkia niitä, koska en voi varmistaa jatkuvaa syöttöä jos tottuvat jollain paikalla käymään.

Avainsanat: lumi pihlajanmarjat maisema

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2011 - 17:33

www.birdlife.fi/lintuharrast...nnut.shtml Kuule täällä täytyy lintupoloisia ruokkia .Ei ne oikein muusta ruokaa tähänaikaan löydä.Lumi peittänyt allensa kaiken. Minä ainakin ruokin kovasti lintuja.Tuossa kuvia linnuista, joita kaikkia täällä meillä on ja paljon muitakin. Eilen oli 5 parvi pyrstötiaisia. Olivat kauniita. Nämä sinitiaiset ajaavat ruokintapaikalta niitä pois. Ovat senverran erikoisia lintuja. Välillä käy varpushaukkakin ottamassa ruokaa joka ei oikein kiva juttu.Samoin varpus pöllö.Aika ovelia vaanimaan.Ajan kyllä pois heti jos huomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2011 - 17:57

Täällä ei postikorttimaisemaa ole, - 6 astetta pakkasta. Kyllä me ruokimme lintuja koko talven myös, on eräitä pusseja pähkinöitä niille syötetty, ja talipalloja, auringonkukansiemeniä 25 kg ja muita siemensekoituksia. Jäniskin käy 5 aikaan aamulla pöllyttämässä lintulaudan alla, taitaa niitä pähkinöitä syödä, olen toisinaan porkkanaa sille laittanut mutta ei kelpaa, oravat hävisivät jonnekin, olivat aika kesyjä minulle, jos palaavat keväämmällä vaikka. Kesällä minä ruokin sepelkyyhky pariskuntaa, 3 pesää tekivät viime kesänä ja sen 1 poikasen per pesä esittelivät minulle, 1 poikanen kyllä löytyi kuolleena. Ja siilejä olen ruokkinut yli 20 vuotta, niitä on joinakin vuosina ollut useita ja vauvasiilejä usein nukkuu kukkapenkeissäni, emot illalla ne tuovat syömään puuroa voin ja sokerin kera ja vedessä liotettuja kissan nappuloita. Ja minä asun 1.5 km päässä torilta ja minulla on monenlaista eläin ystävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 20:33

Turussa ei ole ainakaan postikorttimaisemaa..
liukasta kyllä on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 21:31

Turku tosiaan ilmoittautuu liukkauden puolesta ykkösjoukkoihin. Lumi ehti sen verran poutasäällä sulaa, että liat tuli näkyviin. Ankean näköistä on vielä parisen kuukautta. Kevättä odottavan aika on pitkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.01.2011 - 21:36

Onkohan meidän tikalla ollut heikohkoa vientiä vastapuolen kanssa, kun nakutta kaikki puut ja tolpat tässä minun pihapiirissäni. Kävi nakuttamassa tinttien rasvapötkönkin, mutta sen touhun lopetin lyhyeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 21:38

joo kyllä näistä maisemista taas voisi postikorttejakin tehdä, täsmälleen saman näköistä kuin viime tammikuussa

valperi.blogspot.com/2010/01...atkuu.html
valperi.blogspot.com/2010/01...silla.html
valperi.blogspot.com/2010/01...hetki.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2011 - 22:34

Kyllä on todella postikorttimaisemat..Ei todella ole pihlajissa marjoja..Olen laittanut talipalloja tinteille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 04:35

Samanlainen talvi on meilläkin kuin viime vuonna. Lunta ja pakkasta riittää. Näin kevättä odotellessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2011 - 09:21

Lunta on oksat kaarellaan, ei ole paljon marjoja ainakaan lähipuissa.
Sanovat että"Pihlaja ei kanna samana vuonna kahta taakkaa, siis lunta ja marjoja", tiedä sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2011 - 08:33

Ei täällä meillä mitään korttimaisemaa ole, mutta tipu = kana. Syökö kana pihlajanmarjoja, sehän en enemmänkin sisätiloissa elävä eläin?