Onko joku muu huomannut että talitiaiset ovat kevät laulannan aloittaneet, meillä on muutaman päivän kova viserrys ollut ?

Avainsanat: kevätlaulannat talitiaisilla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2011 - 15:38

Kyllä jonkun linnun viserrystä jo olen kuullut vaan ei se titityyltä oikein kuulostanut. Keväinen olo siitä sirkutuksesta joka tapauksessa tuli.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2011 - 08:35

Kyllä sen huomaa. Laulu on sellaista kaunista liverrystä.Ihan tuleevat kertomaan ei mitään hätää enään. Valoa tullut linnuillekkin syömiseen 1h lisää. Kohta pian enemmän. Ilmat kun lämpiää ne heti muuttu,iloisemmaksi ja leikkisemmäksi. Maanataina oli niin paljon lintuja en ole ennen nähnyt sellaista määrää. Ihan kaikkia. Silloin bongasin pariskunnan kauniita pyrstötiaisia. Koneellakin komeita kuvia niistä kun katselin. Osaa olla kaunis pikkulintu.Niitä ei vielä tähän mennessä ollutkaan näkynyt ,ihan kaipasin .Sillä osasin ottaa kiikarit.Mulla on tässä 7 eri ruokinta paikka. Metsänreunoissa 3 pihapiirissä 4.Ruokaa kuluu ihan eri tavalla kun on oikein kylmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 08:50

Enpä ole näin aamuisin paljon ulkona vielä kulkenut ja ei ne tähän keskustaan ihan taida tullakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 09:44

ja pulutkin aikamoista pulinaa pitävät räystäällä. on ollut niin leutoja ilmoja, luulevat jo kevään tulleen.
enoni kyllä ennusti aikaista kevättä, toivottavasti osuu ennustus oikeaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 11:26

tintit mekastaa
pihamme 'vakkari' mustarastas on aloittanut varovaisen äänenavauksen
varpusilla on pensasaidassa jo pariutumisleikit käynnissä

taitaa olla kevään merkkejä kaikkien näiden lumivuorien keskellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 15:39

Joo lirkuttelevat komeasti. Taitavat aloittaa oikein kosintapuuhat hyvissä ajoin valitakseen parhaan kumppanin. Onneksi ei ole tuollaisia ongelmia. Kumppanin kanssa vain katsellaan tuotakin touhua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2011 - 16:44

Tähän mennessä olen bongannut lähinnä harakoita ja variksia. Pienempiä tipuja ei ole juuri näkynyt tai kuulunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.01.2011 - 22:23

Kova sirkutus käy lintulaudalla, mutta titityytä ei ole vielä kuulunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2011 - 15:35

Olen huomannu juu,kovasti jo vislailevat. Ensimmäisellä kerralla en meinannu uskoa korvia,ihan kunnon talvi kun vielä on